Jump to content

Hydraulisk styring flybridge - slark og liten lekkasje

Goddis77

Recommended Posts

Har en del dødgang i rattet på flybridge og vet at det er litt fuktig på slangene som går ned derfra.

Noen som vet hvor jeg bør feilsøke først her? Er det mulig at koblingene her kan begynne å lekke? Har dessverre ikke bilde av rattet akkurat nå.

IMG_0942.jpg.ae46a382828b9ab27765b2ddb84e10b5.jpg

20200717_154322.jpg.2c685328144eca6d392144c51dea0736.jpg

Har du lokk for påfylling av olje på rattpumpen oppe? Hadde selv problemer med dette, og drev med etterfylling flere ganger i sesongen. Til slutt fant jeg lekkasjen på kobling ved styresylinderen. Så lenge nivået på oljen på rattpumpen var høyt nok, var det ingen slakk. 

Lekkasjen jeg fant til slutt, var på en kobling ved styresylinderen bak i båten. Den oppdaget jeg først i år, da jeg så olje i kjølsvinet. Trodde i flere år at det det var lekkasje i koblingene på rattpumpen ute. Der var det olje på rørene. Men dette har nok liten betydning. Har ikke måttet etterfylle i år. 

abbor skrev 14 minutter siden:

Du mangler en utlingningsslange mellom rattpumpene. Dette er en lavtrykksforbindelse mellom den tredje tilkoblingen på pumpene. 

Mener du at dette er koblet feil? Kan ta en ordentlig sjekk av koblingen når jeg kommer hjem.

Dette har når vært slik det er siden båten var ny i 1986.

Goddis77 skrev for 8 timer siden:

Mener du at dette er koblet feil? Kan ta en ordentlig sjekk av koblingen når jeg kommer hjem.

Dette har når vært slik det er siden båten var ny i 1986.

Mulig det er 3 slanger fra øvre styreposisjon vrien åe se.

slik er koplingen til sleipner  en utjamnings slange en må sjekke alle koplinger  i systemet. legg litt tørkepapir rundt'

image.png.b1dc49960135ad869341c27663ff2437.png