bliss X Startet 29.November.2005 Del på Facebook Startet 29.November.2005 Tretthetsbrudd kan være skumle saker. Må si jeg vart litt skræmt av denne. Armen på pantrypumpa knakk plutselig rett av uten noe som helst forvarsel: Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 Hva slags material er dette? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 29.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2005 Aner ikke. Den er tung så det er hvertfall ikke aluminium. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 I gamledager kaldte vi det for "kinagods". Regner med at det er en sink eller alu.legering. Det er tydelig at støpingen ikke har vært helt patent i og med store lunker (hulrom). Ellers så er materialet så dårlig at de vanlige rastermerkene som kjennetegner tretthetsbrudd ikke vises. Materialet ser igrunnen ut til å være så dårlig at du bare har trampet det rett av. Det samme skjedde på vår gamle Sylfiden. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 Jeg har svært lite peiling om støping, men det overrasket meg (eller ikke) at det var så store bobler i materialet hvor den brak Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 29.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2005 Materialet minner om det man bruker i ankere. Er langt fra noen materialekspert. Denne pumpa har stått i båten siden den var ny i 1981, og den har bare fungert og fungert uten noen form for problemer, så derfor synes jeg det er rart at den plutselig knekker. Ser også veldig solid ut, og jeg regner med Hallberg Rassy brukte utstyr av bra kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 Denne pumpa har stått i båten siden den var ny i 1981, og den har bare fungert og fungert uten noen form for problemer, så derfor synes jeg det er rart at den plutselig knekker. Hvis du blir tråkket på i snart 25 år så blir du også ganske trett. (Kunne ikke dy meg ) Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 Ser ut som den samme pentrypumpa som står i Albinen min. Den har stått der siden 1977. Kanskje jeg bør trå varsomt fra nå av.... Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 Hva er dette .. Stratos. Feilstøp spør du meg... Men stratos er godt. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Gunga Din Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 Hvis du blir tråkket på i snart 25 år så blir du også ganske trett. (Kunne ikke dy meg )håller med Andreas.......!!!! det er vel denne du har det er bra grejjer det ! sitter vel i de fleste båter..... packningssatser finns o kjöpe men om hele pedalen finns vet jag ej! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
GeirKS Svart 29.November.2005 Del på Facebook Svart 29.November.2005 Det er like billig å kjøpe en ny østen-kopi som reservedelsettet. Så får en se hvor lenge kopien varer. Jeg kastet ut originalen etter 28 år, husker ikke om jeg kastet den eller om den havnet i reservedelslageret. Geir Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 29.November.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2005 Tror jeg kommer til å benytte anledningen til å modernisere litt på badet, så ny manuell pumpe blir antagelig droppet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.