Jump to content

Merkelig tretthetsbrudd


bliss X

Recommended Posts

I gamledager kaldte vi det for "kinagods". Regner med at det er en sink eller alu.legering. Det er tydelig at støpingen ikke har vært helt patent i og med store lunker (hulrom). Ellers så er materialet så dårlig at de vanlige rastermerkene som kjennetegner tretthetsbrudd ikke vises. Materialet ser igrunnen ut til å være så dårlig at du bare har trampet det rett av.

 

Det samme skjedde på vår gamle Sylfiden.

Link to post
Share on other sites

Materialet minner om det man bruker i ankere. Er langt fra noen materialekspert. Denne pumpa har stått i båten siden den var ny i 1981, og den har bare fungert og fungert uten noen form for problemer, så derfor synes jeg det er rart at den plutselig knekker. Ser også veldig solid ut, og jeg regner med Hallberg Rassy brukte utstyr av bra kvalitet.

Link to post
Share on other sites

Hvis du blir tråkket på i snart 25 år så blir du også ganske trett. (Kunne ikke dy meg :wink: )

håller med Andreas.......!!!!

 

 

det er vel denne du har

 

 

Bilde

 

det er bra grejjer det ! sitter vel i de fleste båter..... packningssatser finns o kjöpe men om hele pedalen finns vet jag ej!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...