Jump to content

Skrogtrekk med tosidig teip?

Timmeeh

Recommended Posts

Bruk cascoflex gulvlim som nevnt! Gjerne casco flex pro gulvlim om du får tak i(må kjøpes hos mal proff eller en maler) 

Den hugger litt mer samtidig som den er justerbar. Vannbasert begge deler. 

Det kan også brukes kontaktlim der det er opp ned, eller i øverste delen på trekket bare for å få det til å holde seg frem til vannbasert lil tørker. 

Da anbefaler jeg "gele" versjonen ikke "vanlig"kontaktlim. 

Mye lettere å jobbe med og mye mindre søl. 

Hvis du ikke har kjøpt trekk. Så har/hadde seaking marine i Fredrikstad 

Ganske billig trekk. Det er tykt og solid men til gjengjeld vanskeligere å jobbe med enn de papirtynne greiene på maritim. 

• 11 måneder senere...

Til skrogtrekk ville jeg brukt casco proff extra. Den har lenger åpningstid ved montering og man kan justere lettere og den hugger bedre. Har selv erfaring med gulvlim innen bolig/båt.

Til reprasjon av skrogtrekk er Siga tape/Bac tape super. En dobbelsidig tape som fungerer og sitter godt. Har brukt den selv til montering av tepper/div  i masse båter. Den er super til sokkler, trapp, reprasjoner etc etc. 

Har kjøpt casco våtromslim. Har testet hjemme, virker som et kurant produkt å arbeide med ja.

men tror jeg blir å lime armaflexen til glassfiberen med våtromslim, for så å legge skrogtrekket på den siden med «dobbeltsidig teip» som var på armaflexen. Da kan jeg som med dekaler, legge skrogtrekket der det skal være, så løsne halve teipen og feste det. Så ta andre halvparten etterpå. 

åpen for tips. Har prioritert utearbeid i sommer så isolering blir neste fritur. 

Boatmad skrev 17 minutter siden:

Våtromslim . det meste av gulvlim i dag tåler ikke fukt |vann da den er vannbasert. Som et baderom  om du får fukt/vann under belegget så løser limet seg opp. Det samme blir det i båt.

Godt poeng. Men jeg har varme på og avfukter året rundt så håper det varer i mitt eie. Det skal jo være tørt inni en båt, er jo elektronikk og alt mulig som ikke liker korrosjon så. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...