Jump to content

Hvilken propellstørrelse til Bavaria 39 Cruiser 2007?

Chrisa

Recommended Posts

leopard skrev 9 minutter siden:

Jeg mener det var ca 3000.

Vi byttet til 50 hk i fjor  , da måtte vi bytte propell.  Jeg prøvekjørte da med autorisert VP verksted ( som solgte og monterte motoren) vi oppnådde 2950 med ny motor og propell. De mente at dette var godt innafor :) 

vi har marsjturtall på ca 2000, både før og etter motor bytte.

Akkurat. Jeg vurderer også motorbytte til D2-50. Var det verd kostnadene?

Hva slags propell og størrelse gikk du for på 50Hk?

Chrisa skrev 30 minutter siden:

Akkurat. Jeg vurderer også motorbytte til D2-50. Var det verd kostnadene?

Hva slags propell og størrelse gikk du for på 50Hk?

Hei 

Ja vi synes der var verdt det. Vi er veldig fornøyd og glad i båten og bestemte oss for at vi skulle ha den i mange år til. Vi savnet litt kraft i mye motsjø og motstøm og valgte da å gå for motor bytte før det kom noe kostnader på den " gamle " vi hadde. ( det var også en 07 mod) 

Det ble en helt annen båt for motor og vi marsjer nå ca 1.5 knop raskere. I motsjø merker vi ikke veldig stor forskjell lenger.  Og det er veldig deilig med ny motor og drev med 5 års reklamasjonsrett. 

På den nye motoren har vi  flexofold 18x13LH 

D2 40 lages ikke lenger og er veldig populære på bruktmarkedet,  motor og gammel propell ble solgt på 2 dager :) 

leopard skrev 43 minutter siden:

Hei 

Ja vi synes der var verdt det. Vi er veldig fornøyd og glad i båten og bestemte oss for at vi skulle ha den i mange år til. Vi savnet litt kraft i mye motsjø og motstøm og valgte da å gå for motor bytte før det kom noe kostnader på den " gamle " vi hadde. ( det var også en 07 mod) 

Det ble en helt annen båt for motor og vi marsjer nå ca 1.5 knop raskere. I motsjø merker vi ikke veldig stor forskjell lenger.  Og det er veldig deilig med ny motor og drev med 5 års reklamasjonsrett. 

På den nye motoren har vi  flexofold 18x13LH 

D2 40 lages ikke lenger og er veldig populære på bruktmarkedet,  motor og gammel propell ble solgt på 2 dager :) 

Dette høres bra ut!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...