Jump to content

Lite styreutslag mot babord på Pioner 15 allround/Tohatsu 30hk

finnisland

Recommended Posts

Mine foreldre fikk levert en Pioner 15 Allround i sommer, med Tohatsu 30hk og styrekonsoll. 

Jeg oppdaget at det er ganske stor forskjell på styreutslag mot styrbord og babord, ref. vedlagte bilder. Vi har tatt det opp med forhandler, som mener at dette er normalt og skal være sånn. Jeg har imidlertid aldri opplevd dette på noen båt før og sammenlignet også med en lignende båt (pioner 14 active), der styreutslaget var like bra til begge sider. Det gir også noen utfordringer når vi legger til, ettersom det er best å ta en krapp sving mot babord. 

Er dette feilmontert, eller f.eks. brukt feil produkt til denne båten/motoren? Jeg lurer f.eks. på om hele utslaget er i bruk. Hvis staget som går mellom styrewire og braketten på motoren hadde vært lengre,  ville babordsvingen blitt bedre. Hvis det er litt å gå på på utslaget andre veien ville styrbordsvingen fremdeles kunne vært like god.

Alternativt, burde det vært montert på det innerste hullet på braketten på motoren? Dette hadde gitt noe bedre utslag mot babord, men kanskje ikke så mye som man kunne forvente, og litt tyngre på rattet.

Er dere enig i båtforhandleren som sier at disse styreutslagene er normale?

IMG_41441.jpg.b827e7ca46d43b75c25e3fe40e062a0e.jpg

IMG_41451.jpg.773c352e195a97d14667bef9ef9e7b6a.jpg

• 8 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...