frankive Startet 22.August.2022 Del på Facebook Startet 22.August.2022 Hei. Er det noen som har forslag til hvordan man kan montere en ankervinsj på denne båten? Det er flere som har gjort det på ulike måter. Felles for de fleste er at de har utvidet hullet nede i dreggboksen og satt en bøtte nedi. Jeg har snakket med importøren som sier at dette ikke må gjøres og kan potensielt føre til fritt leide inn for vann ved store bølger da åpningen går rett nedi kjølen. Dog har ikke imporør kommet med noen gode råd for hvordan man BØR plassere en ankervinsj. Jeg ser for meg at jeg bør montere en utenpåliggende ankervinsj på toppen av dreggboksen, men siden lokket kun sitter fast med noen skruer vil dette være altfor svakt. Ser kanskje derfor for meg at jeg kan ha tilgang til denne boksern (hvor tau/kjetting kan ligge) via en inspeksjonsluke på siden mot motoren og at jeg monterer en støpt boks på toppen hvor ankervinsjen kan sitte. Ikke sikkert det er nødvendig med en egen støpt boks heller hvis det er utenpåliggende ankervinsj. Noen innspill? Hva ville dere ha vurdert? Jeg har allerede installert ankervinsj i baugen, men kona insisterer på at jeg må få båten til å ligge stlle på svai slik at sola treffer akter.................... Joda, kan selvsagt hive ut dreggen bak, men med solsent slått ut må jeg kave over der og styre, da frister det mer å trykke på en knapp så er det gjort... Bildet er fra en annen båt som trolig ha installert med bøtte-trikset nedi dregglukegulvet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.