dennrick Startet 26.August.2022 Del på Facebook Startet 26.August.2022 Hei, Som tittelen tilsier, så får jeg ikke av ventilen. Jeg forsøker å få liv i gassgrillen, men får ikke gass til den. Det er gass på flasken (hører det når jeg rister litt forsiktig på den), men jeg tror ikke ventilen er satt ordentlig på. Det er akkurat som om noe har kilt seg fast. Gassflasken under har jeg ikke noe problem med, men det er en litt annen ventiltype. Her er et bilde av den jeg sliter med - takknemlig for tips til hva jeg kan gjøre. Bilde 2 er fra en annen tråd her. Den har en litt annen ventiltype enn min, men flasken ser lik ut. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Grand Banks jr Svart 26.August.2022 Del på Facebook Svart 26.August.2022 Trekker du opp den svarte ringen? Jeg presser ned selve ventilen (den grå) og trekker opp den svarte ringen. Da kan jeg løfte opp ventilen. Når jeg fester den så trekker jeg opp svart ring og dytter på ventilen, og deretter dytter jeg ned svart ring mens jeg fremdeles dytter ned grå ventil. Men det hender at den ikke kommer langt nok ned. Ser det på gassgrillen. Kan av og til være litt svak flamme. Kan da trykke ventil ned med foten og det begynner å brenne som det skal... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
dennrick Svart 26.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2022 @Grand Banks jr Ja, presset ventilen ned for så å trekke opp den svarte ringen, men uten særlig hell så langt... Får den heller ikke "mer på" i forsøk på å få gasstilførsel. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Roger jo Svart 26.August.2022 Del på Facebook Svart 26.August.2022 (redigert) Du må vri litt til på ventilen av/ på med gass for å løse ut sikringen (grønt merke opp) da først kan du trekke kragen opp. Redigert 26.August.2022 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
dennrick Svart 26.August.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.August.2022 9 minutes ago, Roger jo said: Du må vri litt til på ventilen av/ på med gass for å løse ut sikringen (grønt merke opp) da først kan du trekke kragen opp. Herlig ! Takk. Det var så enkelt, ja Byttet flaske også, og nå er det fart i Magmaen. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Grand Banks jr Svart 26.August.2022 Del på Facebook Svart 26.August.2022 Ah, ja. Det tenkte jeg ikke på. Jeg bare gjør det automatisk... Godt du er klartenkt @Roger jo Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.