Jump to content

Tildekning ved vinterlagring på kaldtlager


Epsilon1

Recommended Posts

Har anskaffet meg en daycruiser på 20 fot som jeg skal lagre på et kaldtlager i vinter. I den forbindelsen lurer jeg på hvordan man best mulig dekker til båten med tanke på kondens/fukt. Jeg tar ut alt av løse puter og stoler o.l. Er det tilstrekkelig å bare benytte havnekalesje eller bør man ha en eget båttrekk/presenning. Bør man legge til rette for luftespaler m.m?

Redigert av Epsilon1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Lagret en 23 foter på låve sist vinter, tok av havnepressenningen og la en løs presenning med god  gjennomlufting over båten. La også inn noen biltema avfuktingsbeholdere. Båten var like fin til våren.

Tror det viktigste er god utlufting

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Link to post
Share on other sites

Jeg har min i 'lagringstelt' på pukk som sikkert blir våtere enn et kaldtlager. 

Med Biltema 'båttrekk' løselig trukket over båten inni teltet, unngår jeg drypp fra tak og støv og slikt. Jeg klarer ikke unngå at kattene smyger seg innunder, men det blir bare 'ren møkk' som kan spyles av om våren uansett.

Poenget er vel at det ikke skal være altfor tett.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...