Jump to content

KAD300, elektronisk gir/gass har ble plutselig "tung"


Joda_370

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Siden det er elektronisk overgang mellom hendel og motor/drev så må feilen ligge i hendel mener jeg. Jeg har byttet denne delen inni min KAD32 oppgradert til EVC da den var treg med å koble i gir. Kjøpte den på Amazon

 

IMG_20220913_205832.jpg.b2d90adfdc7b719bc09aafbe57da4870.jpg

 

Det du kan gjøre er å bytte om kablene til hendlene slik at høyre hendel går til BB motor. Dersom det etter bytte er BB motor som er treg så er det åpenbart noe i hendelen. Det kan også være at hendelen har blitt strammet ekstra av en eller annen grunn. Ta av den svarte plastknotten ved akselen og sjekk om mutteren er for stram.

Link to post
Share on other sites

Det er fett inni der og det kan sette seg. Plukk av klistremerkene på hver side av throttle, der finner du en mutter.  Skru løs på hver side.Ta ut hendelne og smør opp ånytt med nye luktfritt fett av noe slag. PASS PÅ MIKROBRYTERN INNI DER NÅR DU SETTER SAMMEN IGJEN....  Jeg rota til med engang, ble litt styr av det....

 

Mvh

Windy37GM

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...