Jump to content

KAD300, elektronisk gir/gass har ble plutselig "tung"

Joda_370

Recommended Posts

Har 2 stk Kad 300 med elektronisk gir/gass. Den som operer SB motor ble plutselig merkbart tyngre å operere når jeg skulle utpå en tur i går. Den som styrer BB motor er lett og smidig som tidligere. Hva kan årsaken til dette være? Noen tips for å utbedre dette?

På forhånd takk :-)

• 2 uker senere...

Siden det er elektronisk overgang mellom hendel og motor/drev så må feilen ligge i hendel mener jeg. Jeg har byttet denne delen inni min KAD32 oppgradert til EVC da den var treg med å koble i gir. Kjøpte den på Amazon

IMG_20220913_205832.jpg.b2d90adfdc7b719bc09aafbe57da4870.jpg

Det du kan gjøre er å bytte om kablene til hendlene slik at høyre hendel går til BB motor. Dersom det etter bytte er BB motor som er treg så er det åpenbart noe i hendelen. Det kan også være at hendelen har blitt strammet ekstra av en eller annen grunn. Ta av den svarte plastknotten ved akselen og sjekk om mutteren er for stram.

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Det er fett inni der og det kan sette seg. Plukk av klistremerkene på hver side av throttle, der finner du en mutter.  Skru løs på hver side.Ta ut hendelne og smør opp ånytt med nye luktfritt fett av noe slag. PASS PÅ MIKROBRYTERN INNI DER NÅR DU SETTER SAMMEN IGJEN....  Jeg rota til med engang, ble litt styr av det....

Mvh

Windy37GM

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

• 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...