bjornas Startet 6.September.2022 Link til dette innlegget Startet 6.September.2022 Storseilet mitt (til en Sun Fast 40) er i ferd med å gå i oppløsning, og som en nødløsning inntil jeg evt. får tak i et nytt, har jeg fått tak i et storseil fra en Bavaria 42 med omtrent samme mål. Imidlertid har dette en annen type travere. Se bildet. )Det nye seilet ligger øverst, og bildet viser en av traverne på det. Det gamle seilet ligger under, og bildet viser en "intermediate car" fra Ronstan.) Traverne på det "nye" seilet har en bredde på 9 mm, og ser for meg ut til å være av samme typen som de selger 17 på dusinet av på Maritim. Traverne på det gamle har en bredde på 5 mm. Jeg snakker hele tiden om bredden på den delen som går i mastesporet. Jeg lurer nå på om det finnes noen travere av samme typen som på det nye seilet, men som altså er smalere - 5 mm? Hvor kan jeg få tak i slike? SRC 2010 - LE 8550 D5L 2012 D5LA 2013 LRC 2014 Link to post
Hulda Svart 6.September.2022 Link til dette innlegget Svart 6.September.2022 Hør med Gran seil på Fornebu, de har det meste av denslags. Link to post
Krimart Svart 6.September.2022 Link til dette innlegget Svart 6.September.2022 Snakk med en seilmaker, å bytte disse traverene er relativt fort gjort. Traverne på Bavaria-seilet bør kanskje byttes uansett hvis seilet er noen år gammelt, blir sprø etterhvert. Det glir dessuten ikke like godt som travere med ruller så selv om de ganske passer i masten er et ikke dumt å bytte. Link to post
Hulda Svart 7.September.2022 Link til dette innlegget Svart 7.September.2022 Storseilet jeg kjøpte fra UK Syversen hadde slike plasthemper på sleidene. Hempene ble dratt i stykker. Byttet dem ut med vridde sjakler. Nå har det stått slik i 20 år. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn