Aerton Hartwig Startet 9.September.2022 Del på Facebook Startet 9.September.2022 Har noen erfaring om det holder med ca 50kg trust på en slik båt som kun har ett drev? Båten skal ikke brukes i sterk vind(kona skal ta den ut alene) ca 6 tonn båt Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 10.September.2022 Del på Facebook Svart 10.September.2022 Diskuterte dette med de som skal montere på en 32 motorbåt med ett drev. De påstod 2x60 thruster var det ideelle. Personlig synes jeg det er litt mye. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Komodo Svart 10.September.2022 Del på Facebook Svart 10.September.2022 Sleipner SE80 blir passe på den båten. Men det er en truster som tar myyye strøm, så det er viktig at du har kapasitet til å fore den. Hvis ikke er det egentlig bedre å gå ned en størrelse. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
19 fot Svart 11.September.2022 Del på Facebook Svart 11.September.2022 Aerton Hartwig skrev On 9.9.2022 at 22.32: Har noen erfaring om det holder med ca 50kg trust på en slik båt som kun har ett drev? Båten skal ikke brukes i sterk vind(kona skal ta den ut alene) ca 6 tonn båt Jeg kjenner ikke til båttypen du har. Men det kommer vel litt an på hvor mye areal som fanger vinden og hvor sterk vind det kan være, det er jo det viktigste med tanke på å ha nok krefter. Også vil kjølformen være med på å bestemme hvor fort du kan bevege deg sidelengs når du har nok krefter til det (strøm vil også virke inn der). Også kommer det an på hvor fort du vil at båten skal bevege se sideveis. Beste testen på om 50 kg er nok får du nok ved å dra båten sidelengs med et tau, enten inn mot brygge eller bare ved å ankre opp og dra deg sidelengs mot dreggen. Du har kanskje en viss anelse om hvor kraftig du drar basert på erfaring (feks når du har halt opp dregg på et visst antall kg). Så spørs det jo også om en som oppgir 50 kg faktisk gir 50 kg eller om det er mange forbehold og en "opptil-verdi" eller en teoretisk verdi. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 11.September.2022 Del på Facebook Svart 11.September.2022 Det er mulig du bør ha en på hver side av drevet, for å få likt skyv begge veier. Det kommer an på om drevet står i veien for vannstrømmen. Selv valgte jeg se100 som hekktruster på min 34fot aksel båt, og er veldig fornøyd med det. Det er største som passer i 185 tunnel. Greit at det skjer noe når man drar i spaken, enten det blåser eller propellen er litt grodd. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 11.September.2022 Del på Facebook Svart 11.September.2022 Gullfisk skrev 26 minutter siden: Det er mulig du bør ha en på hver side av drevet, for å få likt skyv begge veier. Kobles dette slik at bare den ene går i hver retning? Eller kjøres begge samtidig? Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Gullfisk Svart 11.September.2022 Del på Facebook Svart 11.September.2022 Det har jeg ikke kjennskap til, men kan tenkes at det er bortkastet energi om mesteparten av vannet fra den ene treffer drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.