Jump to content

Tiltrekkingsmoment volvo penta 31


aanton

Recommended Posts

Verkstedhåndboken ligger i dokumentarkivet. Se under medlemssider på framsiden av baatplassen.no

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Hei saga

Jeg har en kamerat som jobber med å svise alluminium, han er meget dyktig og annsvarsfull og kan trygt annbefales,

men han har ikke lyst til å legge tlf nr ut her på nettet men vis du vil ha det kan du sende meg en mail, så skal du få nr og navn : aanton56@hotmail.com

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

heisan Thor

Jo den virker veldig fint. kan lure meg runt inne i havner og andre trange steder, og bruke b. propellen uten at noen merker det, den følger jo turtallet på motoren, ved vanlig trang navigering og lavt turtall går den bare for halv fart (må opp i 1000 omdreininger før vanlig efekt) og det er for det beste godt nok, trenger jeg ekstra krefter må jeg sette giret i fri, og den virker enda bedre ved høyere turtall, (12-1300)så jeg er veldig fornøyd med både propellen og dreggvinsjen.

Har du fått trekt om nåten da, har sett du har vert aktiv på det omerådet.?

jeg har ingen store prosekter i vinter utenom å fikse manifoilen, som nå er sveiset, skal snart sette den i men først skal jeg sette in ny dynamo, for nå kommer jeg til den, jeg har kjøpt en valero 70 am men er lit i tvil da den bare gir 14 v burde ikke det hvert 14,5. den jeg har hatt før kunne jeg stille ladespenningen på

(den gule ledningen som skulle til batteri ble det satt på en justerbar motstand)

men det ladegreiene er et vakent og stort tema

Det ble ikke noe treff i Sommer, :nonod: så også det var andre som lurte på det, turisten Geir på Tjømme er han like 750 trofast ennå, eller har han solgt.?

:cheers:

Link to post
Share on other sites

heisan Thor

Jo den virker veldig fint. kan lure meg runt inne i havner og andre trange steder, og bruke b. propellen uten at noen merker det, den følger jo turtallet på motoren, ved vanlig trang navigering og lavt turtall går den bare for halv fart (må opp i 1000 omdreininger før vanlig efekt) og det er for det beste godt nok, trenger jeg ekstra krefter må jeg sette giret i fri, og den virker enda bedre ved høyere turtall, (12-1300)så jeg er veldig fornøyd med både propellen og dreggvinsjen.

Har du fått trekt om nåten da, har sett du har vert aktiv på det omerådet.?

jeg har ingen store prosekter i vinter utenom å fikse manifoilen, som nå er sveiset, skal snart sette den i men først skal jeg sette in ny dynamo, for nå kommer jeg til den, jeg har kjøpt en valero 70 am men er lit i tvil da den bare gir 14 v burde ikke det hvert 14,5. den jeg har hatt før kunne jeg stille ladespenningen på

(den gule ledningen som skulle til batteri ble det satt på en justerbar motstand)

men det ladegreiene er et vakent og stort tema

Det ble ikke noe treff i Sommer, :nonod: så også det var andre som lurte på det, turisten Geir på Tjømme er han like 750 trofast ennå, eller har han solgt.?

:cheers:

 

Ble litt intressert her, er det snakk om hydraulisk baugpropell med kraft fra hovedmotoer eller ??

Virkemåte..

Effekt..

Installasjon..

Pris...

Osv...

 

Sikkert flere som er intressert...

Redigert av bmo (see edit history)

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Nei, Geir har båten enda han. Atle klarer vi å lure til Galten også gir vi BigCatch soveplass så er Fornøyde Skilsø Eieres Klubb oppe i hele 4 medlemmer :cheers: Jeg henger rundt her,men i år var det elendig båtliv pga armen. Har du samme mailadresse ?

Hei eier skilsø. :sailing:

Vi kan avtaler båttreff i vår i mai eller juni neste år ok :confused::cheers::drink:

At-le :blush:

Link to post
Share on other sites

Har du fått takk i verkstedhåndboka enda Arne?

 

Har den i pdf format, så jeg kan sende den til deg dersom du trenger den.

 

Neida, jeg har ikke solgt. Det var ett øyeblikks mentalt forstyrrelse, men kona fikk meg på bedre kontakter. :lol::lol:

 

Holder fremdeles til på Tjøme (om sommeren) så Skilsøtreff må vi prøve på.

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Flott Geir at du tok til vettet, vi må prøve å få til et treff gjerne med alle fornøyde skilsø eiere, slik som At-le og andre :cheers:

Jeg har funnet verksteds håndboken den var her på Båt plassen men jeg var litt treg til å finne den :rolleyes:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=16443.

 

Når det gjelder bmo , s interesse for Hydraulik

 

Ja den blir drevet av hovedmotoren, på min Volvo Penta 31 motor var det delevis feste til en H motor på andre siden av motoren som dynamoen sitter, resten lagde jeg til, det var også et ledig spor på reimskiven forran så det gikk fint,

skal jeg gjøre om noe her så må det vere at jeg får til en slags frikobling av pumpen når jeg ikke trenger den, så den slipper å gå hele tiden uten at dette er noe stort ploblem.

 

Har en spak med teleflx overføring bak roret/rattet som jeg betjener sentralen med.

Efekten er jo regulerbar i forhold til turtall på motor, her trengs det folk som har greie på hydraulik til å regne ut riktig H. motor i forhold til pumpe (utveksling) osv. krefter er det nokk av.

 

Jeg tok kontakt med Engbo og fikk der kjøpt en baugpropell uten elektromotoren. han syntes dette var morsomt :lol: med sånt utstyr på en så liten båt, han påsto at dette ble den eneste i verden

Jeg har også Hydraulisk dreggvinsj.så jeg ville utvide det trykket jeg hadde til noe mer

 

Når det gjelder pris blir det værre, har litt kontakter her og der, som jeg utnytter til å skaffe det jeg trenger har også blit sponset av brodern som driver med sånt utstyr. Men jeg tror ikke at det lønner seg i forhold til ellektrisk hvis en skal kjøpe det man trenger direte i butikk, men det hvet jeg ikke

 

elles virker den flott som beskrevet tidligre ovenfor her

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...