vinyler59 Startet 13.September.2022 Link til dette innlegget Startet 13.September.2022 (redigert) Er det noen som har erfaring med Biltema's oljesuge pumpe? Den til litt over 700 kroner. Tar kanskje uendelig lang tid før man har fått opp all olja? Tenker da på å få sugd opp den gamle olja når man skal bytte olje på motoren (dieselmotor i dette tilfellet)på høsten. Redigert 13.September.2022 av vinyler59 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 Jeg har denne. Tømmer ca 10 liter på 10 minutter. Fungerer helt utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 har denne fastmontert tømmer ca. 14 l på 5 min Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Haba Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 Finnes også en oljesugepumpe som kalles Pela. Godt fornøyd med den. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 Hadde den oljepumpa som trådstarter spør om. Du ender opp med en grisete pumpe full av møkkete olje. Den har gått i søpla for lenge siden hos meg. Roger jo skrev On 13.9.2022 at 7.39: har denne fastmontert tømmer ca. 14 l på 5 min Vis hele sitatet Nå bruker jeg denne, dog ikke fastmontert. Pumper olja rett over i en tom frostvæskekanne ferdig til å levere på egnet mottak. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Roger jo Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 (redigert) NilsPils skrev On 13.9.2022 at 10.15: Nå bruker jeg denne, dog ikke fastmontert. Pumper olja rett over i en tom frostvæskekanne ferdig til å levere på egnet mottak. Vis hele sitatet Den pumpa er nesten uslitelig 45 år og pumpet ca. 850 l olje. Stor takk til SABB som monterte den. Redigert 13.September.2022 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
bellen Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 Roger jo skrev On 13.9.2022 at 10.38: Den pumpa er nesten uslitelig 45 år og pumpet ca. 850 l olje. Stor takk til SABB som monterte den. Vis hele sitatet Tvilsomt at denne pumpen er av samme kvalitet som den som SABB bruker. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 bellen skrev On 13.9.2022 at 10.51: Tvilsomt at denne pumpen er av samme kvalitet som den som SABB bruker. Vis hele sitatet Mer enn tvilsomt. Jeg har Sabb sin fastmontert på motoren, og den fungerer greit. Biltema sin har jeg liggende et sted, noe mer ubrukelig skal man lete lenge etter. Vacuumpumpa til Biltema fungerer dog bra om man har litt lunk på olja... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Lazyjack Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 Roger jo skrev On 13.9.2022 at 10.38: Den pumpa er nesten uslitelig 45 år og pumpet ca. 850 l olje. Stor takk til SABB som monterte den. Vis hele sitatet Du må ikke blande drittpumpa fra BT med kvalitetspumper selv om de ser like ut ved første øyekast. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 bellen skrev On 13.9.2022 at 10.51: Tvilsomt at denne pumpen er av samme kvalitet som den som SABB bruker. Vis hele sitatet ser ikke forskjell på de. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lazyjack Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 Roger jo skrev On 13.9.2022 at 11.59: ser ikke forskjell på de. Vis hele sitatet Det er vel ikke noe nytt at kineserne er råskinn på kopiering. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 En ting jeg har lurt på med disse vakuumpumpene er stålstrengen som er til å tre inn i sugeslangen. Jeg ser den er omtalt som "leader wire" men jeg se ikke helt at den har noe for seg. Klarer ikke å se at den endrer retningen på slangen i noen særlig grad. Noen som har hatt noen nytte av denne? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 Den pumpa fra BT funker helt fint for meg. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Martine29 Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 Vakuumpumpa fra BT er knallbra. Sjølsakt må olja varmes opp. Skjønner ikke hvorfor det blir oljesøl av dette, sikkert ikke pumpa si skyld. Sitér dette innlegget Link to post
larsern87 Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 (redigert) Har vakuumpumpa fra biltema her og, anbefales! Tidligere brukt messingpumpe fra biltema, og den ble det bare søl av, da den lekker i alle sammenføyninger. Redigert 13.September.2022 av larsern87 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cetus Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 Kjøpte Marco elektrisk pumpe, første gang hvor det ikke ble sølt en dråpe ved oljeskift. Behøver heller ikke varme olje, kjører olje rett i et par tomme kanner. Tror denne pumpen finnes under andre navn også. Sitér dette innlegget Link to post
sirtroen Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 Jeg kjøpte den fra Jula som er mer kuleformet, den virket litt stødigere. Antar den er ganske lik ellers. Det tar litt lengre tid enn en håndpumpe, men mye enklere hvis det er litt trangt og trasig der man må pumpe. Trekk opp slangen mens du holder papir rundt den samtidig som det er undertrykk slik at den suger luft på slutten. Da blir det ikke noe søl ? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 Cetus skrev On 13.9.2022 at 17.18: Kjøpte Marco elektrisk pumpe, første gang hvor det ikke ble sølt en dråpe ved oljeskift. Behøver heller ikke varme olje, kjører olje rett i et par tomme kanner. Tror denne pumpen finnes under andre navn også. Vis hele sitatet Jeg kjøpte lik på Biltema for noen år siden, helt gull. Der hadde ikke Biltema tatt seg bryet med å lage egen veiledning, Marco sin veiledning lå i pakka. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 Har hatt min i 5-6 år nå. Brukt til alt mulig. Bil og båt, god kvalitet! Må selvfølgelig være varm olje skal det gå i et akseptabelt tempo. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 13.September.2022 Link til dette innlegget Svart 13.September.2022 På VP 32KAD så bruker jeg en slange utenpå oljepeilerøret koblet til den største slangen på vakuumsugeren. Da går sugingen betydelig raskere. Så slange i peilerøret for å ta det siste. Ikke rare mengden som er igjen til slutt. Jeg bruker strips eller små slangeklemmer for i skjøtene. Varm olje ruler ? Lite søl hos meg i hvert fall. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Oggiwara'en Svart 15.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2024 index skrev On 13.9.2022 at 11.49: Mer enn tvilsomt. Jeg har Sabb sin fastmontert på motoren, og den fungerer greit. Biltema sin har jeg liggende et sted, noe mer ubrukelig skal man lete lenge etter. Vacuumpumpa til Biltema fungerer dog bra om man har litt lunk på olja... Vis hele sitatet Er det denne som er ubrukelig? Har vurdert å kjøpe, men er litt usikker på kvaliteten. https://www.biltema.no/batutstyr/batmotor/motorpleie/oljeskiftpumpe/oljeskiftpumpe-12-v-2000047509 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2024 Den er grei nok. Men jeg liker bedre den sylinderformede vakuumpumpen med tank på. Billigere er den også , og trenger ikke strøm. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tore B Svart 16.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2024 Oggiwara'en skrev On 15.3.2024 at 15.38: Er det denne som er ubrukelig? Har vurdert å kjøpe, men er litt usikker på kvaliteten. https://www.biltema.no/batutstyr/batmotor/motorpleie/oljeskiftpumpe/oljeskiftpumpe-12-v-2000047509 Vis hele sitatet Returnerte min i forrige uke, klarte ikke å suge hverken varm olje eller diesel! Biltema testet den og nå er pengene tilbake på konto. Sitér dette innlegget Link to post
Oggiwara'en Svart 18.Mars.2024 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2024 Tore B skrev On 16.3.2024 at 21.26: Returnerte min i forrige uke, klarte ikke å suge hverken varm olje eller diesel! Biltema testet den og nå er pengene tilbake på konto. Vis hele sitatet Takker så mye for advarselen! Får se meg om etter en annen pumpe som ikke koster skjorten. På grunn av en slitasjeprolaps må jeg ha en lettere måte å få oljen ut enn den store pumpekannesugeren, som for så vidt fungerer greit når ryggen fungerer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.