Lazyjack Startet 14.September.2022 Del på Facebook Startet 14.September.2022 (redigert) Tenker at dette er båtrelatert så prøver her 😀 Noen som har erfaring med noen av røykeovnene fra Biltema? Eventuelt om f. eks. Abu røken er å foretrekke. Skal bukes til småskala røyking av pir/makrell. Redigert 14.September.2022 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 14.September.2022 Del på Facebook Svart 14.September.2022 Husker jeg kjøpte en sådan billig røykeovn fra BT for noen år siden ja. Gikk på dynga etter veldig kort tid. Var billig, å en fikk hva en betalte for. Om de er noe bedre nå, skal jeg ikke vurdere. Er nok 5-6 år siden tenker jeg prøvde. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Olevine Svart 14.September.2022 Del på Facebook Svart 14.September.2022 Hvis det er denne du tenker på så har jeg gode erfaringer med den. Den nederste delen ruster, så den ser ikke så fin ut etter hvert, men selve røykboksen er rustfri og holder seg godt over mange år. Jeg har vel bare røyket makrell i den, og den smaker fantastisk. Jeg pleier å legge fiskefiletene et døgn eller to i kjøleskap med et godt lag grovt salt på. Så skyller jeg de raskt i kaldt vann og kverner litt pepper over. Jeg pleier å la boksen stå over varmen i 17 min, så løftes den av og står med lokket på til den er kald nok. Liker du røyker makrell har du noe å glede deg til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.