Jump to content

Ujevn gange, Sleipner SE60 baugtruster, montert 2019.

Torsen67

Recommended Posts

Står tunellen dypt nok? Kan det være at du suger luft? Kan det være dårlig kontakt et sted, slik at motoren innimellom får den strømmen den skal ha og øker turtallet? Ellers var egentlig det første jeg tenkte på at børstene mister kontakt mot kommutator av og til, men det rimer ikke på en så ny installasjon. 

• 2 uker senere...

Hei.

Den sitter i perfekt dybde og langt fremme. Baugen på Master 770 har vel egentlig en perfekt utforming for baugpropell. 

Ja, det oppleves som at den suger luft, siden det høres ut som den kaviterer. Nå har jeg opplevd dette først i år. Virker også som om propellen ikke har kontakt med akselen, men her sitter det vel en brytepinne? Går den så er det vel ikke en sjans for at den fikser seg selv:wink: De kontaktpunktene jeg finner vedr strøm ser fine og rene ut, helt uten irr.

Rense motoren? Ser ikke noe om dette på Sleipner sine sider vedr vedlikehold.

Redigert av Torsen67 (see edit history)
Hulda skrev for 4 timer siden:

Vedlikehold/rengjøring er nøye beskrevet i 'byggingen av Hulda...' Med anbefaling fra Sleipner serviceavd.

Tråden din har 52 sider. Går det an å søke innad i tråden på et ryddig vis? hvis ikke er det jo dagesvis med lesing før man finner det du henviser til… 

Timmeeh skrev for 6 timer siden:

Tråden din har 52 sider. Går det an å søke innad i tråden på et ryddig vis? hvis ikke er det jo dagesvis med lesing før man finner det du henviser til… 

Dette søket på Google fønker greit:

«hulda sleipner støv site:baatplassen.no»

Om en klarer å gjette et par av ordene og så legger til ‘site:baatplassen.no’ så finner en det meste.

Havelle skrev On 30.9.2022 at 19.12:

Hvordan er det med propellene?

Sent på året nå, og da er ting ofte begrodd. 

Ser ut som helt normal groe med litt rur. Mulig det sitter noe dritt bak propellen som gjør den ustabil i fart, men som ikke bremser såpass at brytepinnen går. Men det får jeg ikke sett på før opptak ila denne uken eller neste. Får gå over hele greia etter opptak.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...