Torsen67 Startet 21.September.2022 Link til dette innlegget Startet 21.September.2022 Hei. Merker at den plutselig kan øke farten, akkurat som den mister motstand. Dette begynte i år. Noen som har vært borte i det samme? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.September.2022 Link til dette innlegget Svart 21.September.2022 Står tunellen dypt nok? Kan det være at du suger luft? Kan det være dårlig kontakt et sted, slik at motoren innimellom får den strømmen den skal ha og øker turtallet? Ellers var egentlig det første jeg tenkte på at børstene mister kontakt mot kommutator av og til, men det rimer ikke på en så ny installasjon. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Hulda Svart 21.September.2022 Link til dette innlegget Svart 21.September.2022 Hvor lenge siden er det du har renset motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 30.September.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2022 (redigert) Hei. Den sitter i perfekt dybde og langt fremme. Baugen på Master 770 har vel egentlig en perfekt utforming for baugpropell. Ja, det oppleves som at den suger luft, siden det høres ut som den kaviterer. Nå har jeg opplevd dette først i år. Virker også som om propellen ikke har kontakt med akselen, men her sitter det vel en brytepinne? Går den så er det vel ikke en sjans for at den fikser seg selv De kontaktpunktene jeg finner vedr strøm ser fine og rene ut, helt uten irr. Rense motoren? Ser ikke noe om dette på Sleipner sine sider vedr vedlikehold. Redigert 30.September.2022 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.September.2022 Link til dette innlegget Svart 30.September.2022 Vedlikehold/rengjøring er nøye beskrevet i 'byggingen av Hulda...' Med anbefaling fra Sleipner serviceavd. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 30.September.2022 Link til dette innlegget Svart 30.September.2022 Hulda skrev On 30.9.2022 at 11.43: Vedlikehold/rengjøring er nøye beskrevet i 'byggingen av Hulda...' Med anbefaling fra Sleipner serviceavd. Vis hele sitatet Tråden din har 52 sider. Går det an å søke innad i tråden på et ryddig vis? hvis ikke er det jo dagesvis med lesing før man finner det du henviser til… Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.September.2022 Link til dette innlegget Svart 30.September.2022 Den forespørselen må du rette til addmin. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 30.September.2022 Link til dette innlegget Svart 30.September.2022 Hvordan er det med propellene? Sent på året nå, og da er ting ofte begrodd. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 30.September.2022 Link til dette innlegget Svart 30.September.2022 Timmeeh skrev On 30.9.2022 at 16.14: Tråden din har 52 sider. Går det an å søke innad i tråden på et ryddig vis? hvis ikke er det jo dagesvis med lesing før man finner det du henviser til… Vis hele sitatet Dette søket på Google fønker greit: «hulda sleipner støv site:baatplassen.no» Om en klarer å gjette et par av ordene og så legger til ‘site:baatplassen.no’ så finner en det meste. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2022 Det visste jeg ikke. Jeg skrev: 'Hulda overhaling Sleipner site:baatplassen.no' og det plinga rett inn her. Bedre enn vår lokale søkermotor. Duverden, kjempebra! Nå kan jeg finne frem i mine egne skriverier uten at det tar timer. Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 1.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2022 Ja det ligger mye gull gjemt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 3.Oktober.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2022 Havelle skrev On 30.9.2022 at 17.12: Hvordan er det med propellene? Sent på året nå, og da er ting ofte begrodd. Vis hele sitatet Ser ut som helt normal groe med litt rur. Mulig det sitter noe dritt bak propellen som gjør den ustabil i fart, men som ikke bremser såpass at brytepinnen går. Men det får jeg ikke sett på før opptak ila denne uken eller neste. Får gå over hele greia etter opptak. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 3.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2022 Min tanke er at mye rur og ujevnheter kan føre til at propellen ikke får tak i vann, noe som igjen kan føre til ujevn gange. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.