kesa Startet 23.September.2022 Link til dette innlegget Startet 23.September.2022 Hei der ute, har en garmin 720s kartplotter,skall montere i en krabbebåt,Plotter har ikke kart.Lurer på om kan kjøpe brukt bluechart g2, som har vert brukt i en annen plotter.Dersom kjøper brukt,vill den fungere i garmin 720s ,hører fra dere Link to post
hanto1 Svart 23.September.2022 Link til dette innlegget Svart 23.September.2022 Brukt brikke funker helt fint, men om den er gammel så kan det hende den ikke kan oppdateres. Kjøpte ny plotter i 2018, der satt jeg inn en brukt brikke fra 2013. Ser det er jo en hel del sjømerker som ikke stemmer, særlig etter ny oppmerking langs sørlandskysten, så da må jeg snart kjøpe ny/ nyere brikke som kan oppdateres.. Link to post
Roger jo Svart 23.September.2022 Link til dette innlegget Svart 23.September.2022 hanto1 skrev for 1 time siden: sørlandskysten, så da må jeg snart kjøpe ny/ nyere brikke som kan oppdateres.. Da ville jeg ventet til de ca. 230 nye lyktene rundt Kragerø kommer https://www.kystverket.no/regelverk/horinger/horing-forslag-til-fornying-og-oppgradering-av-seilingsled-kragero---invitasjon-til-innspill/ Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
kesa Svart 23.September.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2022 Takker for svar, den var tenkt kjøpe er fra 2017, er d noe satse på. desse bluechart g2 er d brukbare kart ,eller anbefaler dere noe anet som garmin plottere godtar Link to post
pipe Svart 23.September.2022 Link til dette innlegget Svart 23.September.2022 G2 kartene er fine de så det er bare å kjøpe. Link to post
kesa Svart 3.Oktober.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2022 hei kjøpte bluechart g2, greit kart,men får ikke se, sektorene på kartet, fra fyr, kommer berre opp info om karakter.noen som vet om det er mulighet,for å fås sektorene på kartet.Har cmap kart på annen plotter,der viser sektorene, skall ein gå i mørke,er det god sjømanskap å ha sektor på plotter Link to post
kesa Svart 14.Oktober.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2022 Hei er det noen derute som har samme problem som eg har,ang sektor ikke vises i kart, venter spent på svar Link to post
Havarita Svart 14.Oktober.2022 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2022 Sektorene er der. Visning av / på settes i plotteren. (Erfaring fra Garmin 92) Avhengig av hvordan kartet er zoomet vil du kunne se sektorene rundt fyret. Ved fart innaskjærs, ser du nok fyret i horisonten lenge før sektorene dukker opp på plotteren. Link to post
kesa Svart 15.Oktober.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2022 Takker for svar,har prøvd alt,men får ikke ut sektorene, når klikker på fyret kommer berre opp va slags karakter fyret har, dette er ett bluechart g2 fra 2017, merkeligt. Er ditt kart gammelt Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn