Jump to content

Forelsket i Draco 2700 tricab


KC-

Recommended Posts

Som relativt nyfrelst båteier (på 2 året nå) så sitter man jo gjerne litt mer på Finn.no enn ellers, og titter på båter som er bittelitt større enn den man selv har...ja, dere vet... 

 

For en tid siden, dukket denne annonsen opp: 

 

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=267533496

 

En Draco 2700 Tricab. Jeg har ikke noe forhold til Draco, annet enn at en venn en gang sa at Draco var fine båter.  

 

Jeg klikket meg gjennom bildene i annonsen, og noe skjedde: Jeg ble forelsket!  Det er helt merkelig, for jeg har aldri egentlig hatt lyst på en sånn båt, men jeg falt pladask for denne! 

Jeg var innom annonsen flere ganger om dagen, bladde gjennom bilder, og smilte hver gang. Det føltes nesten som å ha fått en spennende match på Tinder! 

 

Jeg drømte meg bort om hvilken font jeg skulle ha på navnet jeg skulle sette på båten, hvilke vinglass jeg skulle ha i båten, og omdirigerte til og med pledd og puter fra hytta og til båten, i tankene. 

Men, selv om prisen ikke var uoverkommelig i utgangspunktet, lot det seg ikke gjøre å prioritere kjøp i denne omgang. Ikke hadde jeg båtplass til større båt enn 18 fot heller, langt mindre vinterlagring for en 27 foter.  Så det ble med drømmen... og en dag var den solgt. Jeg kjente en slags sorg og skuffelse i meg, kan hende håpet jeg denne båten skulle bli liggende for salg helt til jeg kunne kjøpe den...Sukk.  

 

Jeg tenker fortsatt på denne båten. Jeg er like nervøs hver gang jeg går inn på favorittlista på Finn.no, at selger skal ha slettet annonsen helt, slik at jeg ikke kan drømme meg bort bare en gang til... 

 

Men når jeg klarer riste meg løs fra dagdrømmingen, har jeg et spørsmål: Er dette en veldig sjelden båt? Jeg har ikke klart å finne en eneste maken båt til salgs, og det er jo litt uvanlig.  

PS! Hvis noen her inne har kjøpt denne båten, gi meg et pip om forholdet skranter og den er ledig på markedet igjen :giggle:

 

Redigert av KC- (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har hatt 4 Dracoer. Kjenner ikke særlig til 27 Tricaben annet enn på bilder. Alle andre Dracoer er planende båter, så kanskje har du noe av forklaringen der på at det ikke er så mange av den. En halvplaner er vel ikke båttype som selger i såkalt bøtter og spann?  De er hos endel båtfolk upopulære der de kommer, for de som eier dem, i god fart 12-14 knop og drar opp en svær hekksjø. Men at du liker den må respekteres, smaken er som baken heter det jo.

Link to post
Share on other sites

Ah, skjønner, har ikke tenkt noe særlig på de egenskapene du nevner, jeg bare syntes den var fin - rett og slett, med fine løsninger innvendig. 

 

Har jo vært anbefalt å holde meg unna innenbordsmotor siden jeg ikke er noen mekaniker, men kombinasjonen trofast dieselmotor og rett aksling var det noen som mente var et trygt valg. 

 

Men tar gjerne i mot tips om andre båter i samme størrelsesklasse :)

 

 

Redigert av KC- (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...