Jump to content

Erfaringer med Jeanneau Sun Odyssey 43 Årsmodell 2001


holmberget

Recommended Posts

Hei, vi er en familie på 5 som har planer om en langtur neste år. Blir å følge "melkeruta" et års tid. Har ikke landa på båt enda, men vurderer denne fra Finn.no Jeanneau Sun Odyssey 43 | FINN.no

Er det noen som har noen erfaringer med denne båten og hva som burde sjekkes? Er det noen fallgruver med denne? 

Takker for alle tips

Link to post
Share on other sites

Det er mange av den typen som har vært på langtur, og den spesifikke båten har jo faktisk det også. Siden den er fullt utrustet, er det i praksis bare å fylle proviant og kaste loss.

 

Ps! Stol på magefølelsen på visning! Den bruker ofte å være rett.

Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt søsterbåten Sun Fast43 som har samme skrog og innredning. Hvis jeg skal nevne noen ulemper så må det være at den går ganske hardt i sjøen når du går med motor i motvind. Og det er mye innlaminert kryssfiner i avstivingene, bla under maststøtten.  Så det er noe du kan sjekke ihvertfall. Ellers er jeg ganske sikker på at so43 har rorstamme i aluminium (sf43 har i karbon). Aluminium kan korrodere, vet ikke helt hvordan du kan sjekke dette. 

 

Ellers er løsningen innvendig og i cockpit helt topp. Denne båten var innom min hjemmehavn i sommer og den er imponerende godt utstyrt. Hvis jeg skulle hatt en sånn igjen selv, ville jeg gått for 43ds-utgaven. Men det er meg...

Redigert av Sun Flyer (see edit history)

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...