Jump to content

Hvor kan jeg kjøpe 16mm bolter/skruer/"pinner" i ca. 100-150mm lengde


arnearmoa

Recommended Posts

Jeg har bruk for noen få 16 mm bolter, skruer eller pinner i et sammenleggbart båtstativ av aluminium.  Det jeg har fra før er varmgalvaniserte M16 pinneskruer med muttere, men jeg mangler noen få og noen er blitt ganske rustne.  Jeg kan like godt bruke sekskanthodeskruer eller bare rund stang med f.eks. hull til splint e.l., og jeg antar rustfri funker like bra som varmgalvanisert.  Netto lengde jeg trenger (dvs. mutter/hode/hull til splint kommer i tillegg) er hhv. 80, 100 og 120 mm.

 

Hvor kan jeg få kjøpt noen få slike i Asker-Oslo området uten å låse meg til bokser med 25 stk. o.l.?

Link to post
Share on other sites

dieselfan skrev 1 time siden:

Har du tilgang på 16mm stang, eller 5/8" tykkvegget rør (15.88mm) så er vel det best om du får glatte flater om du har hull i aluminiumsprofiler, som lett få "gnag" om det er gjenger og bevegelse?


Det ser ut til å ha fungert bra i mange år med de gamle pinneskruene, så gjenger går nok helt fint her.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...