Comfortseiler Startet 28.September.2022 Link til dette innlegget Startet 28.September.2022 Heisann! Har akkurat kjøpt en Comfort 32, og har aldri hatt seilbåt før. skal snart løfte den på land for opplag, og den skal løftes opp av truck. For å komme klar til løft lurte jeg på om noen har erfaring med det, og vet om jeg må ta av akterstag eller noe annet for å komme til med løftet? Eller går det bra å lirke seg mellom alt sjafs? Link to post
pirlo Svart 28.September.2022 Link til dette innlegget Svart 28.September.2022 De som løfter ordner det. Det går som regel fint å lirke seg innimellom stag og vant, så jeg ville ikke gjort noe der. Det viktigste du kan gjøre er i mine øyne at du finner ut hvor drevet er under båten, og setter på et tydelig merke på sidene av båten, slik at løftestroppene holder seg unna propell og drev. Link to post
shipahoy Svart 28.September.2022 Link til dette innlegget Svart 28.September.2022 Jeg ville skrevet ut denne tegningen (https://www.flickr.com/photos/hepp/445365101) og vist til truckføreren så han vet hvordan skroget ser ut under vann. Link to post
Hulda Svart 28.September.2022 Link til dette innlegget Svart 28.September.2022 Nå vet jeg ikke hvor i verden du holder til. Men på kjente marinaer her i Norge kan du være nokså sikker på at truckføreren har løftet den type båter flere ganger i året. Der jeg holder til, går Comfort 32 opp med rigg og seil montert. Link to post
Comfortseiler Svart 29.September.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2022 Takk for svar alle sammen! Jeg er medlem i en båtforening som ikke har seilbåter, så det er kanskje ikke størst erfaring på det akkurat der. Men det er flinke sjøvante folk, så det skal nok gå bra. Da satser jeg på at vi får det til med mast og rigg! Takk igjen! Link to post
seilfred Svart 29.September.2022 Link til dette innlegget Svart 29.September.2022 Kan være det er en fordel å løsne bomdirken, hvis du har en sånn en, så bommen kommer litt ned. Bedre plasss til gaflene da. Men det er gjort på 3 min… Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet! Link to post
Comfortseiler Svart 4.Oktober.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2022 seilfred skrev On 29.9.2022 at 17.09: Kan være det er en fordel å løsne bomdirken, hvis du har en sånn en, så bommen kommer litt ned. Bedre plasss til gaflene da. Men det er gjort på 3 min… Takk for tips! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn