Jump to content

suzuki 115hk, hvitt skum i hydraulikk for tilting

Papper

Recommended Posts

På slutten av sommeren ville ikke tilten helt opp lengre på min suzuki 115hk 2001 mod. Jeg har nå tatt opp båten og etterfylt hydraulikk olje og den går veldig fint opp og ned. Men det var litt hvit guffe inni der, noe som tyder på vann i hydraulikk. Jeg kan ikke se noe lekasjer når jeg kjører den opp og ned. Men tenker da det kanskje er noe simringer som er slitt, selom jeg ikke ser noe lekasje? Må jeg bytte simringer? Vil det bli ødelagt om jeg ikke tar tak i dette å finner feilen? Har googla dette tema litt og ser flere skriver det bare er å fylle på hydraulikk olje og kjøre som det er?

så da spør jeg forum, hva er fasit.. glad for alle svar.

Hei,

Det kan være vanskelig å finne lekasje punktet på en PTT. I de fleste tilfellene jeg har vært borti er det lekasje rundt stemplene, disse bytter du ganske enkelt pakning og simringer på.

En ny PTT er kostbar og er ikke verdt å bytte på en 2001 modell..

Hvordan er tilstand på zinc på PTT? Er disse vært jevnlig byttet?

Hei. Jeg kan ikke finne noe sink på selve powertrim? Jeg kan heller ikke se noe plass den kan se ut til å ha sittet.  Det er ny sink under brakketten om det er den du mener. Det kan se ut som det lekker der powertrim er delt. Der stempelet går opp om du skjønner. Jeg kan skaffe komplett brukt til 7000kr, men føler meg usikker om den gamle kan fikses. Eller er den ødelagt når det først har kommet vann inn i den. Jeg legger ved bilder. Der kan du også se lekasjen. Tilten virker nå, men som sagt lekker. Veldig glad for svar da jeg har lite peiling på dette selv.

IMG_20221002_121729.jpg

IMG_20221002_121725.jpg

IMG_20221002_121723.jpg

IMG_20221002_121721.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...