Jump to content

Prosjekt: Honduras lager 4 fot ubrukelig jolle

Honduras

Recommended Posts

Honduras skrev for 20 timer siden:

Bare en kommentar til dette med å bruke tid på å lage slike ting. (...) I tillegg så har jeg en tanke om at når jeg en dag har lakket mitt siste strøk så skal det være igjen et par ting etter meg som mine etterkommere kan peke på og si at det har bestefar/oldefar osv laget.

Nettopp det som er min motivasjon for å drive med snekkerhobbyen min. Så langt har jeg egentlig ikke laget så veldig mye, men jeg holder på. Nå er det et bokskap i heltre eik som ligger på høvelbenken. Jeg har også fått bestilling på dukkeseng av sjef 1 og 2, så det kommer i løpet av vinteren.

Jeg har også plan om å lage to bunadskister til jentene mine, av heltre eik. Materialene har jeg selv henta på rot, skjært til plank og lagt på strø til tørk. Inni lokket skal jeg feste et stykke bunadsstoff med egenbrodert dekor; det blir blå og grønn Nordlandsbunad, så jeg tenker å brodere blomsten på veska.
Hvem vet - kanskje et tipptippoldebarn arver den kista om 100-150 år. Det er jo litt moro å tenke på. Selv har jeg arvet rosettbakkelsjernet etter Bestemor, og kjevla til Mormor. De brukes til julebaksten hvert år!

Hansvik 14 - Rana 15 DC - Rana 17 DC - ooooiiiiiig????

Nordlænding (konvertert til vestlending) uten båt e som en fesk på lainn. Tørre greier!

Hjemmeside med artikler innen trehobby / finsnekring.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...