Jump to content

Hvor sy båtgardiner i Oslo-området (evt Sandefjord /Larvik)

Ronald

Recommended Posts

Som tittelen sier, så er jeg ute etter noen som kan sy gardiner til min Polar 29. Fortrinnsvis i Oslo-området. Jeg har tatt av de gamle, slik at disse kan brukes som mal. Også stoff (som varer) ønskes kjøpt i samme runde. 

Et par ting før svarene kommer:

* Jeg syr ikke selv, og kjenner ingen som gjør det. 

* jeg har google't, men får ikke gode treff. 

* jeg har forhørt meg i 2-3 sybutikker uten hell. 

Jeg har i og for seg fått ett napp (med lang ventetid), men det er ca 3 timer reisetid t/r. Går selvsagt an, men mer lettvint om jeg finner noe nærmere. 

Jeg fikk sydd nye på Princess.

De sendte disse inn til deres systue.

Jeg hadde de gamle med. Normalt ville de kun ha mål på gardiner.

Men siden mine hadde en uvanlig fason, så ble det at de sendte inn de gamle.

Stoff kjøpte jeg også hos de.

Husker ikke hva prisen kom på lengre. Men var ikke noen sjokk pris, så langt jeg husker.

Dette vr i vinter, før årets sesong.

Princess finner du jo på de fleste kjøpesentre.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Ronald skrev On 10.10.2022 at 21.04:

jeg har forhørt meg i 2-3 sybutikker uten hell. 

Har du bare spurt om de kan sy for deg eller har du også spurt om de kjenner til noen som kunne tenke seg å ta på seg et slikt oppdrag?

Skulle jo tro at et sted de selger nål og tråd og stoff og andre sysaker så kommer det mange sy-interesserte innom, som også har peiling på sying. Sjekk med butikker som selger symaskiner om de kjenner noen som kan betjene en slik.

Den største båten min hadde gardiner da jeg kjøpte den, men det var sånne man kan dra til siden og som fortsatt dekket mye av vinduet da, og hundrevis av små kroker for å ta av og på gardinene ble litt tungvint. Men heldigvis så var gardinene omtrent akkurat så store at ved å fjerne halvparten så dekket de sånn ca akkurat vinduene. Å sy noe opplegg for å feste dem var ikke så aktuelt, så da knyttet jeg fast strikk jeg kjøpte på en sybutikk og bøyde til kroker av ståltråd så jeg enkelt kunne hekte av/på alle gardinene på 5 minutter.

Ofte kan man finne alternativer til å sy. Da jeg skulle lappe ei arbeidsjakke så bare limte jeg på en lapp og det fungerte fint.

@Ronald https://doxainterior.com/

Ligger i Asker. Jeg dro med vinterteltet til seilbåten dit for å levere de til litt fiks av glidelåser. De tok det med en gang. Bra service - uventet. Tror de fikser det du er ute etter.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...