El barco de Sol Startet 14.Oktober.2022 Del på Facebook Startet 14.Oktober.2022 Babord side på Agder 840 er blitt gul i hele vannlinjen. Styrbord har ikke fått noen slik farge. Hvorfor? Min tanke er: i marina ligger styrbord beskyttet mot land,babord utsatt for vestavind. Det kan vel neppe ha betydning? MEN hvorfor er det slik da? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 14.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2022 Gulning i vannlinja kommer av salter og mineraler, gjerne i kombinasjon med biologisk vekst (kan fjernes og blekes med saltsyre), så vil tro gulningen hos deg hadde skiftet side om du hadde snudd båten ja. Sol- og skyggeforhold påvirker, også om bølger slår opp langs skutesiden, da holdes denne fuktig over tid og gir bedre forhold for aktivitet og påvirkning enn om overflaten var konstant tørr. Noe helt annet, men sammelignbart; grønske. Hos meg er dekk og overbygg hvitt og pent mot den varmere og tørrere sørsiden, mens den siden som er mot nord må spyles (minst) to ganger årlig for grønske. Sitér dette innlegget Link to post
El barco de Sol Svart 14.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2022 Hakkannen skrev 11 minutter siden: Gulning i vannlinja kommer av salter og mineraler, gjerne i kombinasjon med biologisk vekst (kan fjernes og blekes med saltsyre), så vil tro gulningen hos deg hadde skiftet side om du hadde snudd båten ja. Sol- og skyggeforhold påvirker, også om bølger slår opp langs skutesiden, da holdes denne fuktig over tid og gir bedre forhold for aktivitet og påvirkning enn om overflaten var konstant tørr. Noe helt annet, men sammelignbart; grønske. Hos meg er dekk og overbygg hvitt og pent mot den varmere og tørrere sørsiden, mens den siden som er mot nord må spyles (minst) to ganger årlig for grønske. God forklaring Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.