Jump to content

Båtfrakt Stavanger til Oslo. Trader 35

Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Hei

Har fått i oppdrag å hente en båt i Stavanger. En Trader 35. 

Screenshot_20221015_110233.jpg.f75f16f62f83cdf6ca2a7aca5828a837.jpg

Screenshot_20221015_110117.jpg.1a8ba3965a1c0d55de80f9a3bfc9ad55.jpg

Dette blir en tur hvor de fleste vil rekke å få med seg turen. Marsjfart vil bli mellom 6 og 7 knop. Dermed blir det en lang tur over Jæren. Slik været ser ut nå, så er det en mulighet på tirsdag/onsdag. Jeg har ventet på værvindu nå i flere uker. Å ny eier har vært utrolig tålmodig.  Jeg ønsker ikke å dra båten ut i ruskevær for å risikere skader på dette smykket

Håper på avreise med tog fra Arendal mandag ettermiddag. Å avgang Stavanger tirsdag. 

Håper BP er med på turen nok en gang. M.ais vil bli med denne gangen også. White Lady liker å skli ombord i andre båter😅😅

Endelig ble det Bobåt

Spennende tråd :) Jeg skal selv hente en båt i Stavanger i Mai, en litt mer vær-hyggelig måned, men skal følge denne tråden nøye:) 

Når mai kommer, så skal jeg selvsagt også lage en egen «hente-tråd», der jeg skal ha en 27 fots halvplaner med marsjfart på 10-11 knop nedover til Oslofjorden.  Planlegger å ha en uke på meg, og ikke presse båten veldig, men tusle i 8’ish knop nedover. 

God Lørdag :)

Nydelig! Endelig en hentetråd i sakte fart. Da rekker jeg å få den med meg, selv om jeg er på jobb. Når han andre kaviarosttypen henter båter så får jeg jo ikke med meg at det er hentetråd før han er på flyet hjem igjen :giggle:

God tur! Nydelig båt. Jeg er litt svak for båttypen, selv om det nok er vanskelg å gjette... :lol:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Dette blir fint å følge med på. Skulle egentlig tatt denne båten selv men pga jobb var det bedre for eier at jeg ga den videre til @Bjørn Løvjomås. En mer stødig kar til slikt skal det letes lenge etter! Så da blir det å følge med fra sidelinja i stedet for!
Og jeg får ikke gjort noe med togene på den strekningen der lenger Bjørn!:giggle::giggle::giggle:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Bjørn Løvjomås skrev for 5 timer siden:

Tusen takk @LAKA, blir en ny opplevelse med 6 knop nedover Jæren. Håper bare været spiller på lag nå🙏

Been there, Done that - Det føles som en evighet over Jæren i 5-6knop. Vi kjørte uten autopilot i tillegg, jeg er glad vi var 2.stk 😊

Nå er riktig nok denne litt større enn den vi hentet 😊

8 hours ago, Bjørn Løvjomås said:

Hehe farten på denne turen, tror jeg vil få såkalt Tomrørfart til å fremstå som den reneste fartsetappe i Norwegian Grand Prix for noen år siden her i Arendal :giggle:

Dette blir nok en koselig tur. Prøv å holde et godt forhold til Mr autopilot, for slår han seg vrang underveis er jeg redd du kommer til å få trawlere langt opp i halsen innen turen er over :giggle:

Er noe eget med trawler underveis. Båten ordner liksom seg selv og man er med på turen men man labber litt rundt og setter seg ned her og der da førerplassen ofte ikke verdens mest komfortable sted.

Krysser fingrene for fine forhold for deg min venn :tongue:

Mvh. SAP

Paradidle skrev for 14 timer siden:

Spennende tråd :) Jeg skal selv hente en båt i Stavanger i Mai, en litt mer vær-hyggelig måned, men skal følge denne tråden nøye:) 

Når mai kommer, så skal jeg selvsagt også lage en egen «hente-tråd», der jeg skal ha en 27 fots halvplaner med marsjfart på 10-11 knop nedover til Oslofjorden.  Planlegger å ha en uke på meg, og ikke presse båten veldig, men tusle i 8’ish knop nedover. 

God Lørdag :)

Du kan glede deg til den turen. Finn noen fine dager, med rolige vindforhold så får du oppleve noe helt fantastisk.  Å hentetråd her på Bp vil garantert hjelpe deg på turen og planleggingen. :flag_bp:

Endelig ble det Bobåt

Chilli Solbris skrev for 14 timer siden:

jeg får ikke gjort noe med togene på den strekningen der lenger

Da blir de ikke forsinket,  dersom det blir litt action på henteturen😅😅😅

Takker for oppdraget 👍👍 lover å gjøre mitt beste.  Til nå har det vært å bruke tålmodighet 🙂

Endelig ble det Bobåt

TrikkerN Lønning skrev for 13 timer siden:

Been there, Done that - Det føles som en evighet over Jæren i 5-6knop. Vi kjørte uten autopilot i tillegg

Det var nok en strevsom tur ja, selv om dere var to. 

Jeg får smøre med meg et par skiver med tålmodighet,  i tillegg til noen ost og kaviarskiver. 😅😅

Endelig ble det Bobåt

torbi skrev for 13 timer siden:

Det blir fin underholder som minutt for minutt.😀

Skal forsøke å holde BP godt oppdatert underveis. Det blir nok en del havseilas nedover med hjelp av autopilot 🙂

Allan E skrev for 14 timer siden:

Hold deg langs land denne veien ellers er det fort gjort å få en motstrøm på 1-1.5 knop imot. Langs land kan det være litt hjelp å få pga strøm i riktig retning.

Meget godt tips, kjenner til at strømmen er roligere langs land. Så får vi ta en avveining opp mot teiner og fiskeredskaper.  Jeg liker ikke dem heller🙂 får satse på at BP bidrar med oppdaterte strømforhold på turen 👍

Grand Banks jr skrev for 14 timer siden:

Nydelig! Endelig en hentetråd i sakte fart. Da rekker jeg å få den med meg, selv om jeg er på jobb. Når han andre kaviarosttypen henter båter så får jeg jo ikke med meg at det er hentetråd før han er på flyet hjem igjen :giggle:

God tur! Nydelig båt. Jeg er litt svak for båttypen, selv om det nok er vanskelg å gjette... :lol:

Tror jeg kan garantere deg at du får med deg, om ikke annet, deler av denne turen. 😅😅 går du glipp av den, så er det nok andre problemer en farta på skuta 😅😅😅

LALUNA II skrev for 17 timer siden:

Flotte båter det
Vil nok følge litt med :wink:
Windy sier vindu i været onsdag eftan og torsdag nå

Alltid greit å ha deg i bakhånd med oppdatert vær 👍👍👍 følg gjerne med på strømkart og 👍

Jeg har også sett at onsdagen ser bedre ut nå, så vi får følge med på varsel og observasjoner 🙂

Endelig ble det Bobåt

sap_2000 skrev for 12 timer siden:

Dette blir nok en koselig tur. Prøv å holde et godt forhold til Mr autopilot, for slår han seg vrang underveis er jeg redd du kommer til å få trawlere langt opp i halsen innen turen er over :giggle:

Er noe eget med trawler underveis. Båten ordner liksom seg selv og man er med på turen men man labber litt rundt og setter seg ned her og der da førerplassen ofte ikke verdens mest komfortable sted.

Krysser fingrene for fine forhold for deg min venn :tongue:

Mr autopilot får en pen forespørsel om å stelle pent med den manuelle piloten 😅😅😅

Har hørt noe om at den fungerer greit, men et lite triks må til for å få den til å yte bistand 👍 så jeg får håpe dette trikset holder Trawleren unna halsen og andre sårbare områder😅😅

Ellers gleder jeg meg litt til rolig fart og. Som du sier så kan jeg spasere litt rundt og kose meg med en kaffekopp. Har vel sånn halvveis planlagt ett stopp på en viss sjappe i Egersund og. 😉

Så får jeg håpe du krysser både ben 🤪 og armer for finvær😅😅

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...