Jump to content

Båtfrakt Stavanger til Oslo. Trader 35


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

Grand Banks jr skrev 20 minutter siden:

Har baugpropell, og funnet ved testing at den fungerer ok til styring hvis jeg går sakte frem

 

Greit å vite, men om en må bruke en slik nødløsning er det å håpe at det problematiske roret ikke har låst seg i full sving!

 

Problematikken ved defekt ror burde vel egentlig fått en egen tråd og ikke "forsøple" en hentetråd. Her er det mye å tenke på, har man kjølbåt, flatbunnet helplaner, seilbåt, 1 eller 2 motorer osv . . . ?

 

Hva ville vi gjøre i en kritisk situasjon?

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Bjørn Løvjomås skrev 1 time siden:

Irriterende at det ikke ble slik.  🙂

 

Ja, det var det jo. En sånn tur i 6 knop hadde jo vært en opplevelse helt ulik andre henteturer. Men når ting ikke henger i hop som de skal var nok en togtur et tryggere valg. Dessverre. Jeg er sikker på at dette blir en bra båt når bare den nye eieren får gått litt over den. Jeg har sansen for slike rusle langs rekka båter...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Tom Rør skrev On 21.10.2022 at 14.55:

Hvis du lurer på noe vedrørende lang tur i sakte fart, er det bare å spørre 😂😂😂

 

Beklager å forsøple tråden med et temmelig OT spørsmål, men jeg lurer faktisk veldig på dette (i tilfelle jeg noen gang får med mor på å kjøpe noe britisk med FB og dobbelt installasjon😂): Hvordan liker D6 å tøffe noen dager i deplasementsfart (turbo, soting osv.), hvor mange omdreininger går dere på ved 7-8 knop og hva er forbruket da?

Redigert av Sjøstein (see edit history)
Link to post

Jeg har jo to stk grønne i kjelleren,  og Tom raser avgårde I vill fart, i forhold til hva jeg bruker. Jeg tusler rundt på ca 750 rpm med mine 72 maskiner. I år har de nesten aldri vært over 1500 rpm.  Dette grunnet groe. Men testet for å se om det  røyk sist jeg var utpå.  Ikke noe heldigvis. Å turboene slo inn akkurat som de bruker. 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Bjørn Løvjomås skrev On 22.10.2022 at 18.03:

Jeg har jo to stk grønne i kjelleren,  og Tom raser avgårde I vill fart, i forhold til hva jeg bruker. Jeg tusler rundt på ca 750 rpm med mine 72 maskiner. I år har de nesten aldri vært over 1500 rpm.  Dette grunnet groe. Men testet for å se om det  røyk sist jeg var utpå.  Ikke noe heldigvis. Å turboene slo inn akkurat som de bruker. 

Det er Wategateventilene dine sammen med turboene det går ut over. De husene som wastegetene sitter i, lages ikke lenger.

Snakker av litt erfaring her nå. Sjekk med Greg på Turboservice

 

Har også 2 stk TAMD 72

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...