TrikkerN Lønning Svart 16.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2022 Bjørn Løvjomås skrev for 5 timer siden: Det var nok en strevsom tur ja, selv om dere var to. Jeg får smøre med meg et par skiver med tålmodighet, i tillegg til noen ost og kaviarskiver. 😅😅 Vi var langt fra land dønninger på 1,5m, fulgt man ikke med på plotter, var kursen fort endret med 90grader feil 😊 Startet på Finnøy - endestopp Kristiansand - Når vi kom til Søgne var vi møkklei😂 God tur!😁 Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 17.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2022 Ser ut til at værvinduet holder seg der onsdag\torsdag Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 17.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2022 Takker @LALUNA II, det ser slik ut for meg og. Antar jeg reiser bort tirsdag. Båten ligger i Jåttåvågen. Mulig jeg tøffer rundt til Tananger på Tirsdag. Vurderes i løpet av kvelden i dag🙂 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 18.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 (redigert) Ser lovende ut dette Redigert 18.Oktober.2022 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 Ser veldig greit ut. Litt som henger igjen fra vinden i dag. Men ser ikke ut som det blåser så galt i øyeblikket. Sitter på bussen til Stavanger og Jåttåvågen nå. Ankomst der rundt kl 17. Så blir det en gjennomgang med tidligere eier. Så er foreløpig plan å tusle mot Tananger i kveld, for å vente på at sjøen legger seg til i morgen. Noen som husker om det er strøm på moloen ved losbåthavna? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Lanber Svart 18.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 For en flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 18.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 Dette blir jo som å vente på CL i fotball jo. Sendinga starter leeenge før kampen begynner. Går selv å venter på brukandes sjøver for å slepe en sjark fra Frøya til Trondheim. Lykke til og hold 5 knops regelen. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 18.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 Lader opp til "direktesending" og masse bilder fra den fine kysten. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
trixie2 Svart 18.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 Tror ikke du trenger å skynde deg ut til Tananger. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 Ble litt endring i planene, god start men fikk ikke lanterne til å lyse. Da blir det ikke mørkekjøring. Det er litt dumt. Men som @trixie2 er inne på, det blåser friskt utpå. Sa da er det like godt å vente. Stavanger er jo en grei plass å ligge, både for mat og div andre småsaker🙂 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Grand Banks jr Svart 18.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 Det der var snill hekksjø God tur! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 @Grand Banks jr, disse båtene tror jeg ikke klarer å lage hekksjø 😅😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Jens_P Svart 18.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 Bjørn Løvjomås skrev 34 minutter siden: men fikk ikke lanterne til å lyse. Er det bare den avbildede topplanternen som ikke lyser? Båten er vel under 12m, så du kan bruke rundtlysende hvit lanterne i stedet for topp- og akter-lanterner. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
sap_2000 Svart 18.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 Så fristelsen for ordentlig middag trumfet brødblings i egersund Hvordan er humøret til Mr autopilot? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 Jens_P skrev 25 minutter siden: Bjørn Løvjomås skrev 1 time siden: men fikk ikke lanterne til å lyse. Er det bare den avbildede topplanternen som ikke lyser? Båten er vel under 12m, så du kan bruke rundtlysende hvit lanterne i stedet for topp- og akter-lanterner. Fikk ingen av dem til å lyse. Får sjekke litt mer utover dagen i morgen. Må jo være en fin øvelse å klatre i masta når Jæren forseres i den ville hastigheten av 6 til 7 knop.😅 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 18.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 @sap_2000, du er ikke med...så da rekker jeg mat everywhere😅😅😅 var nok mest lanterne og vind, som gjorde at det ble srvgr i stedet for Tananger...eller lengre sør.🤪 Mr autopilot har fått strikk...så da styrer den litt ...🤪 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
mons Svart 18.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 Du må ta vekk det tauverket på rekka, ellers kan jeg ikke følge denne tråden. Det går bare ikke .. ;-) God tur Sitér dette innlegget Mons Link to post
LALUNA II Svart 18.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2022 Litt ruskete (ca 2m) ut til Revet .........etterpå har du sjøen i baken nedover Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2022 Litt dårlig start på dagen I dag. Roret er ute av funksjon. Den funksjonen føler jeg er noenlunde viktig. Så da får gamle eier kikke litt på sakene. 🙂 han kommer hit straks. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
VegJoh Svart 19.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2022 Blir spennende å følge @Bjørn Løvjomås . Håper dere får stell på ror og lys Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
index Svart 19.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2022 Dette kan bli en artig tur, når kritiske ting som ror og lanterner svikter før man får forlatt første havn! Hva blir det neste? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Grand Banks jr Svart 19.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2022 Oh... Har roret sviktet i løpet av natten? Uten noen ekstern årsak? Mens du lå fortøyd...? Enda godt det ikke skjedde i 2 meter bølger på vei et eller annet sted i vind. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
tilplan Svart 19.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2022 Håper det ikke er en spekkhogger som har ødelagt roret Lykke til og god tur! Sitér dette innlegget Link to post
Fishermidas Svart 19.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2022 Hadde passa fint å rundet Jæren idag. https://www.windguru.cz/500704 Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 19.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2022 (redigert) Obrestad melder 3,5 ms vind nå og det lover jo godt Lindesnes fyr der har det roet seg betraktelig fra i går Så da er det bare å få fart på roret og tøffe nedover Redigert 19.Oktober.2022 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.