Jump to content

Yamaha f50 dør ut på lavt turtall


Ørnvik50

Recommended Posts

Hei, eg har ein yamaha f50 2005 modell, har eig den i 2 dager, av og til starter den fint, av og til er den veldig vrang, når eg kjører så går den av og til fint på roligt turtal og av og til dør den ut, viss eg gir roligt gass så dør den ut, viss eg gir bånngass med ein gong så går den fint og då holder den ser der og heilt til eg slakker av, då dør den ut igjen, når den dør ut så kutter den bare, ingen fjusking eller risting, den bare kutter

nåken så blir klok på dette?

Kommentar fra moderator: Tittel redigert.

 

Link to post
Share on other sites

Vill startet med å drenere forgasserne om 2005 har forgassere... De har en tappeskrue i bunn av flotørkammeret. Vann og smuss samler seg i bunnen. derfor sitter dreneringen der. Prøv å samle opp alt som kommer ut og la det stå i 10-15 min og se om du kan se vann/smuss i karet. Ser du noe vet du at det var nyttig, selv om ikke feilen forsvinner. 

 

Du må også endre trådtittel. Det er 3 ord som ikke er tillatt å bruke i trådtittel. Problem er ett av de 3... du kan endre i inntil 2 timer etter posting. Klikk på de tre prikkene oppe i høyre hjørne.

Link to post
Share on other sites

Du har vel EFI på din så da er det ingen forgassere :smiley:

Efi systemet kan også dreneres man da skal du følge service manualen.

Så ville jeg skrudd ut pluggene og sjekket at de ser like ut.

Gjør de ikke det så post et nærbilde av alle fire pluggene på et lyst underlag, så får du råd her. (hold orden på hvilken plugg som stod hvor)

Oppdaget nå at dette er din første tråd så: Velkommen til Forumet :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...