HiWard Startet 15.Oktober.2022 Del på Facebook Startet 15.Oktober.2022 Tenkte bare å dele denne konstruksjonen, kanskje den er nyttig for flere med drev som skal av om vinteren. Jeg er sikkert ikke den første som kommer på dette, men i alle mine søk etter en drevtralle har ikke denne varianten dukket opp. Utgangspunktet er Biltemas utenbordstralle (100kg varianten) til kr399, modifisert med 2x18mm eikefinerplater. Litt lettere å flytte rundt, skifte olje og diverse annet når den oppbevares slik. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
dieselfan Svart 15.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2022 Alltid artig med noen som evner å tenke nytt Synd den bare passer til SX-familie drev.. men godt jobba !! Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 15.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2022 Her er ett eksempel som ikke kan måle seg med din variant. Kan vi samle forskjellige utgaver i denne tråden? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2022 (redigert) dieselfan skrev 1 time siden: Alltid artig med noen som evner å tenke nytt Synd den bare passer til SX-familie drev.. men godt jobba !! Men det er vel ikke vanskelig å tilpasse den til nesten uansett drevtype? Redigert 15.Oktober.2022 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Lazyjack Svart 15.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2022 (redigert) HiWard skrev for 3 timer siden: Tenkte bare å dele denne konstruksjonen, kanskje den er nyttig for flere med drev som skal av om vinteren. Jeg er sikkert ikke den første som kommer på dette, men i alle mine søk etter en drevtralle har ikke denne varianten dukket opp. Utgangspunktet er Biltemas utenbordstralle (100kg varianten) til kr399, modifisert med 2x18mm eikefinerplater. Litt lettere å flytte rundt, skifte olje og diverse annet når den oppbevares slik. Men den er vel uegnet både i forb. med av og påmontering av drev, eller har jeg misforstått? Da synes jeg de andre som er presentert her virker smartere. Redigert 15.Oktober.2022 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2022 Lazyjack skrev 7 minutter siden: Men den er vel uegnet både i forb. med av og påmontering av drev, eller har jeg misforstått? Da synes jeg de andre som er presentert her virker smartere. Ja, som han skriver under bildet er dette for oppbevaring, flytting og service/rep. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
dieselfan Svart 15.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2022 Teerex skrev for 1 time siden: Men det er vel ikke vanskelig å tilpasse den til nesten uansett drevtype? Så ikke den sånn umiddelbart (Magnus Carlsen får ta noe av skylden..) men når du vekker meg så ser jeg jo muligheter. Det blir bare DPH og kanskje DPE hjemme framover så skallen er litt "låst" i det sporet. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 15.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2022 For egen del er jeg veldig betatt av den syrefaste modellen Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2022 Jeg skal iallefall prøve å snekre en variant for mitt Bravo 3X-drev basert på en slik ferdigtralle. Eller kanskje en type sekketralle som denne kombiutgaven fra Biltema. Kan også legges ned og brukes som vogn. https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/lofteutstyr/traller/kombitralle-2000017538 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
HiWard Svart 15.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2022 Teerex skrev 4 minutter siden: Jeg skal iallefall prøve å snekre en variant for mitt Bravo 3X-drev basert på en slik ferdigtralle. Eller kanskje en type sekketralle som denne kombiutgaven fra Biltema. Kan også legges ned og brukes som vogn. https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/lofteutstyr/traller/kombitralle-2000017538 Ser ikke så dum ut den der @Teerex, blkr spennende å se hva du får til. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
HiWard Svart 15.Oktober.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2022 Lazyjack skrev 26 minutter siden: Men den er vel uegnet både i forb. med av og påmontering av drev, eller har jeg misforstått? Da synes jeg de andre som er presentert her virker smartere. Det stemmer, kan ikke brukes til av-/påmontering, men det var heller aldri meningen. Denne er ment som en billig løsning for oppbevaring, slik at drevet ikke blir liggende å slenge gjennom vintersesongen. Greit som stativ for vask/puss, oljeskift og stoffing. Jeg er på jakt etter en drevtralle for av-/påmontering, vingler mellom å lage noe selv eller få noe lagd på bestilling. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Lazyjack Svart 15.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2022 Teerex skrev 38 minutter siden: Ja, som han skriver under bildet er dette for oppbevaring, flytting og service/rep. Fikk ikke med meg det i farten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.