Jump to content

Får ikke trykk på servopumpe etter flushing av styresystemet til DPH drev

30 sport D4

Recommended Posts

Jeg har overhalt styresylindrene på DPH drev pga lekkasje fra den ene og flushet styresystemet da olja var helt hvit.

Jeg har luftet etter beste evne og styringen fungerer helt supert nå føler jeg, men når jeg starter motoren og ratter frem og tilbake får jeg ikke noe hjelp av servoen.

Jeg har også demontert både sug og stig på servopumpa for å få ut evt luft, men dette har ikke hjulpet noe.

Servo pumpe fungerte fint før jeg flushet men ga litt lyd ved fullt rattutslag begge veier.

Er det noen som har noe tips på hva som kan være årsaket til at servopumpen nå ikke virker?

Når jeg etter overhaling monterte slangene på sylindrene igjen, så prøvde jeg å svinge og lufte før jeg monterte de på drevet, da gikk sylindrene samme vei og jeg rotet litt med dette før jeg skjønte at de måtte monteres på drevet for at styringen skulle virke. Jeg startet også motoren/servopumpen og rattet uten at sylindrene var montert på drevet

Kan jeg ha gjort noe feil i den forbindelsen, som nå er årsaken til at servopumpen ikke fungerer?

Når jeg nå tenker meg om, så ble båten tung på rattet dagen før jeg tok den opp og det var sånn jeg merket at noe var feil.

Når jeg tok den opp så jeg at det lakk hvit olje ut av den ene styresylinderen og at oljen i tanken inne var hvit.

Kan det være vann i oljen som har tatt knekken på servopumpen ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...