Jump to content

Mercury 80hk 4-takter starter kun en gang etter jeg setter i fulladet batteri.


Skippern22

Recommended Posts

Hei,

Har en Mercury 80hk 4-takter fra rundt 2017 som kun starter en gang når jeg har satt i batteriet etter å ha fulladet det.
 

Båten har lagt lenge i ro på sjøen og da jeg skulle ta den inn startet ikke motor. Jeg ladet batteriet helt opp og prøvde igjen noen dager senere når båten var tatt opp på land. Motoren startet med en gang og jeg skrudde derfor av tenningen raskt for å koble på ferskvann. Da dette var koblet på, startet ikke lengre motoren. Jeg får ingen varsler/feil, og motoren kan enda heises opp/ned.

 

Er det noen som kan si noe om hvor feilen mest sannsynlig ligger? Jeg vil anta at det er noe galt med batteriet, men da burde jeg vell fått noen varsler om det. Det viser rett spenning i displayet.

 

Takker for svar.

Link to post
Share on other sites

Om motoren drar greit rundt på starteren, slik det pleier å være, så er nok batteriet friskt nok. Kanskje bevege litt på girspaken, den har nok en bryter som sier at den står i fri, slik at du er sikker på at den er helt i fri.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...