Jump to content

ratt som bygger lite innover i båten? (søker anbefalinger)


Nordkapp16.5

Recommended Posts

Hei, jeg har montert hydraulisk styring i båten. Det nye navet bygger mye mer innover i båten enn det gamle og man sitter plutselig med rattet helt oppi fanget føles det som.

Det gamle rattet er ca 12cm dypt. Jeg ser etter et grunnere ratt, og helst et som ikke har noen tydelig indikasjon på hva som er "rett frem", da jeg har hørt det er nærmest umulig å få rett frem til å faktisk være rett frem, og at det ofte sklir ut over tid - deilig å slippe sånt. Ønsket diameter ca 35cm+-. Forrige ratt var 37cm, som er absolutt max.

Jeg hadde sett for meg ut det her - det kler båten og likner mye på det originale:
https://www.watski.no/ultraflex-baatratt-v32n-335mm-svart-11vrN?artnr=115203&gclid=CjwKCAjw5P2aBhAlEiwAAdY7dNvyLA-Xz1NLIxh0cWYpGhi72l6HSU7i0qPsEN0vasfomXWbWV1JfxoCPKAQAvD_BwE
 

med dybde 92mm så er det et steg i riktig retning, men ser at jeg gjerne skulle hatt noe enda flatere, gjerne i samme stil.
Noen som vet om noe?

Link to post
Share on other sites

syns de billigste ultraflex rattene er litt i kjipeste laget med bare hardplast. 

Har selv dette , som jeg liker godt.  Også den fordelen at det har enda litt mindre offset
https://www.watski.no/ultraflex-baatratt-v38-350mm-svart-11veK

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

@ivar takk for tips! Ja jeg så for meg at det sannsynligvis føles litt billig ut til den prisen... Det rattet du nevner ser bedre ut på alle måter bortsett fra at det har én "rett side opp" og dermed man kanskje blir nødt til å justere en del (ofte?) for å få det rett - er dette et reelt problem? Det er snakk om Seastar (tidligere Teleflex) sitt Baystar-sett.

Redigert av AMelbye (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...