anitak Startet 5.November.2022 Link til dette innlegget Startet 5.November.2022 (redigert) Alle skruer er løsnet og jeg har en kran å løfte med men hvor fester jeg stroppen uten å skade motoren. Jeg er fortalt at det skal være krok til å feste stroppen men jeg finne bare ett øye og det ser ikke spesielt solid ut. Tenker å bruke slynge som jeg legger rundt motoren? Det er propellaksel, vil dette skape problem. Redigert 5.November.2022 av anitak (see edit history) Link to post
Kweelhouse Svart 5.November.2022 Link til dette innlegget Svart 5.November.2022 Hei! Om jeg husker rett så har denne motoren ett løfteøye i akterkant av toppdeksel, så kan du bruke stropper i forkant og løfte etter motor braketter. Når det gjelder aksling, sørg for at den skyves en del akterover før du løfter motor. Link to post
Allan E Svart 5.November.2022 Link til dette innlegget Svart 5.November.2022 (redigert) Jeg brukte storseilsfallet til å løfte ut motoren, hadde festet fallet til bommen med uthalet slik at den ikke gikk mot masta. Svingte den ut av båten å fikk den på et tralle. Ikke så tung motor dette. Du må bruke løfteørene på motoren. Bruke bare et kort tau der. Redigert 5.November.2022 av Allan E (see edit history) Link to post
anitak Svart 5.November.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2022 Tusen takk for svar, og jeg antar da at løfte ører og øyne dere nevner er de relativt tynne beslagene som jeg har avbildet på bilde 3 og 4 ovenifra.. Link to post
Allan E Svart 5.November.2022 Link til dette innlegget Svart 5.November.2022 Ja det er rett Link to post
Kweelhouse Svart 5.November.2022 Link til dette innlegget Svart 5.November.2022 57 minutes ago, anitak said: Tusen takk for svar, og jeg antar da at løfte ører og øyne dere nevner er de relativt tynne beslagene som jeg har avbildet på bilde 3 og 4 ovenifra.. Jeg fikk ikke med meg alle bildene før jeg svarte, men de løfteøyene er dimensjonert for å tåle vekta på motoren Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn