Norvest740 Startet 6.November.2022 Link til dette innlegget Startet 6.November.2022 Har skiftet kartplotter og nå har jeg prøvd og koble etter skjemaet på VHF og Kartplotteren, men får ikke inn possisjonen på VHF. Hva er galt? er det noen som har erfart dette? Link to post
pirlo Svart 6.November.2022 Link til dette innlegget Svart 6.November.2022 Jeg gjorde dette selv for et par uker siden med samme VHF og en Lowrance HDS 5 1. gen. Du behøver NMEA 0183 ut/inn for begge polariteter. I følge instruksjonsboka til VHF er brun ledning NMEA utgang minus, så det er mulig denne må ha en annen adresse enn den nåværende... I bruksanvisningen til plotteren din er det påpekt at det bare er én intern port til NMEA0183, og det har jeg ikke kjennskap til. Dersom du er sikker på at du har koblet riktig - har du stilt inn riktig baud rate og datasettinger, som spesifisert i manualen? Link to post
Norvest740 Svart 6.November.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2022 Har koblet ledningene som det står i manualen til VHF dersom det er bare en ledning for inn og en for ut på kartplotteren Hvor stiller jeg baud rate og datasettinger? Link to post
pirlo Svart 7.November.2022 Link til dette innlegget Svart 7.November.2022 Det stiller du inn på plotteren. Det står på side 16 i den norske manualen til VHF hvilke datasettinger plotteren skal stilles inn på. Baud er 4800. Link to post
Norvest740 Svart 7.November.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2022 Her er det jeg finner om emnet i manualen til kartplottere Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn