Jump to content

Tepper i båt. Typer som ikke trenger å kantes?


Lazyjack

Recommended Posts

Skal bytte ut noen mindre tepper i båten og tenker å komme litt billigere unna ved å kjøpe tepper som ikke er spesielt for båt og som ikke må kantes. De blir aldri våte. Om de er litt glatte gjør ikke så mye da de er små, ligger mellom skott og slik sett holdes på plass. Alternativt kan jeg legge antiskli matter under. 

Forslag til type teppe som kan brukes og som ikke koster skjorta? 

Redigert av Lazyjack (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Traale skrev 8 minutter siden:

Skar de til og brukte varmluftpistol på kantene, smeltet de løse trådene og det har holdt seg bra.

Dét var smart. Tenker jeg kopierer det til våren :thumbsup:

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

42 minutes ago, Lazyjack said:

Skal bytte ut noen mindre tepper i båten og tenker å komme litt billigere unna ved å kjøpe tepper som ikke er spesielt for båt og som ikke må kantes. De blir aldri våte. Om de er litt glatte gjør ikke så mye da de er små, ligger mellom skott og slik sett holdes på plass. Alternativt kan jeg legge antiskli matter under. 

Forslag til type teppe som kan brukes og som ikke koster skjorta? 


Jeg kjøpte teppe på Fargerike, marinblå som passet godt i dørken hos meg og som ikke krevde kanting. Ekstremt slitesterke virker det som, og tåler fukt. Gummiert underlag så sitter som støpt. 

Link to post
Share on other sites

Thostr skrev 1 time siden:


Jeg kjøpte teppe på Fargerike, marinblå som passet godt i dørken hos meg og som ikke krevde kanting. Ekstremt slitesterke virker det som, og tåler fukt. Gummiert underlag så sitter som støpt. 

Kan du huske hva det het? Har Fargerike rundt hjørnet her så da skal jeg ta en tur og kikke👍

Link to post
Share on other sites

15 hours ago, Lazyjack said:

Kan du huske hva det het? Har Fargerike rundt hjørnet her så da skal jeg ta en tur og kikke👍


Dessverre. Disse var egnet for bruk utendørs. Kostet vel en tredjedel av hva dedikerte båt-tepper gjør, så vidt jeg husker.

Link to post
Share on other sites

Jeg har brukt ulike typer "teasse gress" på rull, disee kommer idiv farger, heg har lys blå oppe og Antrasitt i kabinen.  De er bare å klippe til, og har gummiknotter under, så ligger støddig.  Overkommelig pris og har holdt fint de 4 årene jeg har hatt det i min bår :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...