Ollenygaard Startet 8.November.2022 Link til dette innlegget Startet 8.November.2022 Dette er en fram 19 med en 16 hk yanmar som blir bygget om til en åpen snekke . Tatt av overbygget og begynt støpejobben . Satt inn hud styring og jobber med eike dekk og motorkassen . Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 8.November.2022 Link til dette innlegget Svart 8.November.2022 Dette tror jeg blir ordentlig lekkert Sitér dette innlegget Link to post
mrmartin123 Svart 10.November.2022 Link til dette innlegget Svart 10.November.2022 dette må jeg si så veldig flott ut Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 10.November.2022 Link til dette innlegget Svart 10.November.2022 Riktig lekkert! Men mye innbakt treverk. Blir det plastret på baksiden også? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Havarita Svart 10.November.2022 Link til dette innlegget Svart 10.November.2022 Som @index påpeker vil jeg også vært omhyggelig med å støpe inn treverk på begge sider. Helst bør det fjernes etter støping. Når du legger så mye flott arbeid i å lage en nydelig 'pilsekogge', så er det dumt å måtte gjere det om igjen om noen få år. Er ikke den store navigasjons skjermen bb for styreposisjonen på siste bildet litt overkilled i størrelse? 40"?. Er vinduet i motorkassa til instrumenter, eller kommer de på toppen av rattkonsollen? Artig at du bruker eik og ikke teak. Det blir kjempelekkert. Snekkerferdigheter ser det ut som du er begavet med. Lykke til med prosjektet. Sitér dette innlegget Link to post
Ollenygaard Svart 10.November.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2022 Alt av treverk er lakket på baksiden . Og ja instrumentene kommer på toppen av konsollen ,legger ved et bilde men ikke ferdig . glasset i kassa er kun til og se motoren 😁.Og den 42» er til musikkvideoer på verkstedet 🤣🤣🤣grunnen til at det ble eik er for og prøve og finne en god erstatter for Teak og så langt er jeg fornøyd med resultatet Sitér dette innlegget Link to post
Ollenygaard Svart 12.Desember.2022 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2022 Litt oppdatering her . Laget ferdig bakveggen og snart klar med sittegruppen bak rundt rattkonsoll . Fått frem den lille dreiebenken og begynt og dreie litt håndtak og diverse . Har også vært og kjøpt meg en gammel industri symaskin så skal jeg prøve meg og sy puter i skai samt en havnepresenning Sitér dette innlegget Link to post
pero Svart 1.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2023 Flott og inspirerende, takk for mange bilder. Følger denne fremover. Godt nyttår! Sitér dette innlegget Link to post
Ollenygaard Svart 14.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2023 Fått unna litt .. ferdig med sittegruppen og kjøleboksen i trinnene . Nå blir det og legge og nate gulv til uka . Samt begynne og tilpasse puter og begynne og sy trekk Sitér dette innlegget Link to post
Moas-ark Svart 14.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2023 Dette blir virkelig flott!! Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
Havarita Svart 15.Februar.2023 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2023 Nydelig håndtverk. Men lista mot dørken ville jeg droppet både på motorkassa og benkene. Det vil smyge seg noen dråper vann inn bak der, som ikke har så mange veier ut, foruten å trekke inn i treverket bak. Eika tåler det bedre. Løsningen akter med god lufting under er bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Ollenygaard Svart 26.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2023 L Sitér dette innlegget Link to post
Ollenygaard Svart 26.Februar.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2023 Litt oppdatering . Fått fort klar alt av sittegrupper /benker . Trekt trekkerør der det kommer strøm og diverse . Laget mindre luker i dørken samt begynt og legge dørken med eikespiler og håper jeg får natet ferdig i løpet av uka . Har også montert inn høytalere og lagt ferdig lys ned ved beina rundt om Sitér dette innlegget Link to post
Ollenygaard Svart 23.September.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.September.2023 Noen bilder av ferdig lagt og nata dørk Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 24.September.2023 Link til dette innlegget Svart 24.September.2023 Lekkert👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.