Goddis77 Startet 10.November.2022 Del på Facebook Startet 10.November.2022 Har vært tørt tidligere, men synes ikke dette så helt bra ut. Var også litt vått under begge deler nå, men bare littegrann. Hva er dommen synes dere? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 10.November.2022 Del på Facebook Svart 10.November.2022 Har samme utfordringen på eksospotta jeg også. Ser det legger seg en brun stripe på innsiden av skrog mot bunnen. Må vel bytte potta etterhvert. Men dine bilder ser verre ut ja...mye verre ut. Båten min er 30 år og har det originale opplegget. Går visstnok an å bytte bare endestykkene.. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 10.November.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2022 Min er 36 år gammel, så sikkert på tide å bytte noe her. Sende inn eksosgjennomføringen til gjennomgang hos sveisefirma? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.November.2022 Del på Facebook Svart 10.November.2022 Bare å bytte ut. Selv et sveisefirma greier ikke å lage kylling ut av ei gammel høne. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 10.November.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2022 Ser den. Da blir det å spytte ut litt peng denne vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29f Svart 10.November.2022 Del på Facebook Svart 10.November.2022 Det er vel like greit både for deg og meg, så slipper vi å vente på the big bang. Det finnes visstnok noen plastpotter på markedet også. Skal sjekke ut etterhvert... Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 10.November.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2022 Er vel de nederste som jeg har i dag. Får demontere og finne ut størrelser etterhvert. Var ikke billige de sakene der. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 10.November.2022 Del på Facebook Svart 10.November.2022 (redigert) Goddis77 skrev 1 time siden: Sende inn eksosgjennomføringen til gjennomgang hos sveisefirma? Hvis du leverer eksosggjennomføringen til et sveisefirma, så få dem til å bruke målene til å lage en ny, ikke reparere. Den der er oppbrukt. Når det gjelder endestykkene i potta, så kan det ikke være all verden å lage nye. En forutsetning må være at gummien ikke er morken da. Lagt til: Hvis du går til en industrirørlegger/sveiser som jobber med rustfrie rør i prosessindustrien, så får du prima materialer, og mest sannsynlig sveisekvalitet som ligger langt over kvaliteten på slike eksosgjennomføringer som selges i maritime sjapper. Litt tykkere gods gjør jo heller ingenting. Redigert 10.November.2022 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Goddis77 Svart 10.November.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2022 Får plukke ut tingene først, så får vi se hva det blir til. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 12.November.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2022 Begynt å ta ut greiene. Noen som har gode tips for å ta ut vinklet eksosrør på et hull som akkurat er stort nok for rett? Synes det ble vel mye makt som måtte til.. Vinkelsliper inne eller ute kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.November.2022 Del på Facebook Svart 12.November.2022 Hos meg løser vinkelsliper de fleste problemene, vinkelsliper og slegge. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 12.November.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2022 Hehe. Godt å vite Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 12.November.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2022 Var absolutt på tide å bytte denne. Dype groper.. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.November.2022 Del på Facebook Svart 13.November.2022 Det røret der ser så ille ut at det kunne vært interessant å visst hvilken kvalitet det er på stålet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Goddis77 Svart 13.November.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2022 Veldig godt mulig at dette har vært der siden midten av 80 tallet. Vet ikke helt hvordan en kan finne ut hvilken kvalitet stålet er jeg? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.November.2022 Del på Facebook Svart 13.November.2022 Det enkle svaret er at det greier du ikke. Uansett hvilken austenitt røret er laget av, vil 'din' feil uansett oppstå. Dette er en sterkt forenklet forklaring. Moralen: Alt går til helvete, før eller siden. Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 13.November.2022 Del på Facebook Svart 13.November.2022 vet om en som rydder boden. https://www.finn.no/mine-annonser/detaljer?adId=267850853 Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 13.November.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2022 Se der ja. Er en Perkins 6354 ombord med 220 hk, men tviler at de kreftene er der lengre. Vil den her ellers fungere? Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 13.November.2022 Del på Facebook Svart 13.November.2022 Spørsmål til @Goddis77: Gikk det greit å få av gummislangen (den som utgjør selve eksospotta) 1 , og slangen før og etter potta 2 ? Fikk du de av uten å skade eller ødelegge de? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 13.November.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2022 Det var ikke så lett nei. Ble brukt kniv, tang og vinkelsliper utvendig for å få av greiene. Hadde sikkert vært bedre med en multikutter eller lignende. Er jo metall inni slangen og. Prøvde varme først, så løsnet en del av rørene, men ikke nok til å få det av. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 27.November.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2022 Så da er ny potte og skrog gjennomføring anskaffet. Må bytte eksosslange i samme slengen, og lurte på om en litt fleksibel type kunne vært greit da. Den som maritim selger er veldig stiv, og det hadde vært en fordel å hatt en som var litt lettere å jobbe med. Lurte på å stikke innom Proflex og sjekke hos de, men er det litt fleksible typer som finnes? Søkte litt her på forumet, men det var bare gamle innlegg på dette her. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 27.November.2022 Del på Facebook Svart 27.November.2022 (redigert) Gå inn på hydroscand.no og søk våteksosslange. Da finner du denne slangen, som burde gjøre susen. ( Ser at teksten ble veldig liten på bildet jeg la med, men om du går inn på Hydroscand som beskrevet ovenfor, får du lest hva som står der ). Redigert 27.November.2022 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 27.November.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2022 Se her ja. Takker Sitér dette innlegget Link to post
husky dane 85 Svart 27.November.2022 Del på Facebook Svart 27.November.2022 Vetus sin eksos slange er rimeleg fleksibel Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 27.November.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2022 Fant denne her på Proflex sine sider nå. Den må da være innafor den og? Har handlet en del hos de her før, og de ligger rett borti veien for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.