Jump to content

Wallas 2400, rimelig alternativ til forbrenningsluftvifte?

Husakallen

Recommended Posts

Denne motoren koster nok litt mer enn tusenlappen. Prisen er kr 1810,- inkl porto til deg.

Motoren er utgått av produksjon og finnes ikke hos Wallas eller hos importøren. Jeg har noen få liggende.

I "gamle dager" (produksjonsnr inntil 3634) ble det brukt en annen motor, langt billigere men ikke så holdbar for Wallas 2400, og med annen dimensjon på akslingen. Du må også mest sannsynlig justere litt på kretskortet for at den skal få riktig spenning - men det er en annen sak.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Wallas Service skrev 1 time siden:

Denne motoren koster nok litt mer enn tusenlappen. Prisen er kr 1810,- inkl porto til deg.

Motoren er utgått av produksjon og finnes ikke hos Wallas eller hos importøren. Jeg har noen få liggende.

I "gamle dager" (produksjonsnr inntil 3634) ble det brukt en annen motor, langt billigere men ikke så holdbar for Wallas 2400, og med annen dimensjon på akslingen. Du må også mest sannsynlig justere litt på kretskortet for at den skal få riktig spenning - men det er en annen sak.

Takk for svar! Mener du seriøst den koster 1810 kr?? Værste jeg har hørt for en liten el-motor...

Husakallen skrev 1 time siden:

Takk for svar! Mener du seriøst den koster 1810 kr?? Værste jeg har hørt for en liten el-motor...

Koster såpass ja, men så holder den mange 1000 timer.

Flytevest skrev 1 time siden:

Men har du sjekket hva det koster for en ny Wallas tilsvarende ? Ja du kan kjøpe en Kina sak for en billig penge men det er ikke i nærheten av en Wallas i mine øyne. Har hatt både Wallas 2400 og en kina sak. Det var en avsporing men klarte ikke la være...

Ja, nye Wallas'er koster en del penger, men så holder de i svært mange år. 

Og de er stillegående og bruker knapt nok strøm når de varmer.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...