Roger jo Startet 11.November.2022 Del på Facebook Startet 11.November.2022 Vil det lønne seg og overhale FV pumpa til Fordene fant ut at det er to pumper med løp kl 2 og kl 5 jeg har kl 2. Har mistet 1/2 l vann pr 20 gangtimer siste året på min 1977 årgang Ford 2715E. her er delene Aksling / lager ser og kjennes helt ok ut. Snakket med Densis AS, for å få rett press på den keramisk tetningen måtte han ha pumpehus aksel og skovle hjul for å måle seg til rett fjørpress på tetning, drøye 1000 kr. nytt lager har jeg ikke greid å finne. fant aksael med lager tetning og skovle hjul i USA til 1200 kr. Begynte og se på komplett Pumpe, https://www.okonomi-deler.no/vannpumpe-74 Fant kl. 2 pumpe til kr 1349 hos Øknomi deler passer til 2701E , 2703E , 2704E , 2711E , 2712E , 2713E , 2714E , 2715E , 2704ET Da var de bare å kjøpe ny. noen som trenger gamle deler ? Da det er tid for å skifte ut kjølevannet. tappet av 2 l og fylte på 2 l systemrens, hadde to dager med fiske tur. Skylte godt og monterte den nye pumpa. Det var lettere å montere den nye enn det var å demontere den gamle Ikke alt som det lønner seg å reparere. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hulda Svart 11.November.2022 Del på Facebook Svart 11.November.2022 Enig, hadde ikke brukt mange kronene på den gamle pumpen. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 12.November.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2022 Hva med gjenbruk, kom på at med å Tigge på en stomp gjengestang så blir det en fryd og trille trillebåren igjen. Den enes død den andres brød. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.