Jump to content

Deler til gammel ankervinsj Leroy Somer GDI 600


Pobeda

Recommended Posts

Hei, jeg holder på med en gammel ankervinsj til en Jeanneau sun magic som valgte å takke for seg i sommer. Etter mye leting har jeg konstatert hva slags type det er snakk om. Den kommer fra Leroy Somer og har betegnelsen GDI 600. Ser ut som Lofrans senere overtok disse. Har konstatert at ankerviklingene har tatt kvelden og prøver i den forbindelse å skaffe en løs motor. Har mailet Lofrans og Leroy Somer uten å få noe hjelp. 

Det er selvfølgelig mulig å vikle om, eller bytte ut hele vinsjen, men vinsjen virker veldig solid bygget ellers, så tenkte å prøve å få tak i deler. 

Er det noen av dere som har vært borti disse? 

20221103_194248.jpg

20221103_194314.jpg

20221102_190222.jpg

20221102_190209.jpg

20221102_183508.jpg

Link to post
Share on other sites

Da må jeg bort i garasjen og måle. Tar noen dager, det står et par biler i veien som må mekkes først. Det er vel motor, lagre og tetningsringer som går på disse winchene. Resten er tilnærmet evigvarende, med litt vedlikehold. Skulle heller ikke forundre meg om det går an å få fatt i en slik ny motor, som ikke er designet for båt. Hvilket halverer prisen. Jeg ville også sjekket med Fredrikstad Viklerverksted, eller hva de nå heter. @Komodokjenner dem godt. 

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for hjelp @Hulda Båten er i dvale for sesongen, så det har ingen hast, men hadde satt stor pris på om du hadde mulighet til å ta en titt når det måtte passe deg. Hvis jeg kunne få bekreftet at Vetus motoren hadde passet hadde det vært større sjanse for å få tak i deler, eller om du er villig til å kvitte deg med Vetusen 👍

Link to post
Share on other sites

Vetus'en er presumtivt til salgs, men da som komplett enhet. Og om du skulle ha lyst til det, merk at festene gjennom dekket ikke passer. På Vetus er det 4 stk M10 bolter som må skrus inn undenfra. Mellom de fire boltene kommer kabelgjennomføringen. Om jeg skulle rote bort denne tråden, så følg med på Byggingen av Hulda, så skal jeg legge ut målene der. Av det jeg har sett på min motor, så virker den til å være i meget god stand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...