jepp. Startet 17.November.2022 Del på Facebook Startet 17.November.2022 Hei¨ Jeg skal bytte register rem på min 2009 Yanmar 6LPA motor. Er det noen som har kjøpt delene til dette hos Toyota? Hørte det var samme motor som Toyota Land cruser 100 4.2L. sikkert myyye billigere en hos Yanmar eller? Er det noen som har Toyota nr på disse delene? trenger vel : Styrehjul reg reim Strammer Registerreim Takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 17.November.2022 Del på Facebook Svart 17.November.2022 Se her og utover: Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinskutelaus Svart 17.November.2022 Del på Facebook Svart 17.November.2022 Det var ikke nevneverdig billigere, eller billigere i det heletatt å kjøpe det hos Toyota forhandler i fjor iallefall. Men det er billigere å kjøpe på en annen nettbutikk f eks eurodeler. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 17.November.2022 Del på Facebook Svart 17.November.2022 (redigert) Kapteinskutelaus skrev 12 minutter siden: Men det er billigere å kjøpe på en annen nettbutikk f eks eurodeler. Tror jeg ville lagt på noen kroner å handlet disse kritiske delene på feks Bilxtra eller Mekonomen. Noe sier meg att livet blir noe enklere hvis man står der med motorhavari pga reimbrudd å ønsker å reklamere. Men vil man bruke en nett butikk så finnes gjerne delene i mange prisklasser på det samme nettstedet så da er ikke tiden inne til å velge det billigste i fra en ukjent produsent Redigert 17.November.2022 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 17.November.2022 Del på Facebook Svart 17.November.2022 (redigert) jepp. skrev for 2 timer siden: Jeg skal bytte register rem på min 2009 Yanmar 6LPA motor. Yanmar 6LPA er ikke en motor, det er en gruppe motorer. Du må oppgi din motorkode slik at vi snakker om samme motor og ikke roter det til. Det er et stort skille mellom 12 ventil og 24 ventil motorene. Tannreima som driver kamakselen er ikke lik på 12V og 24V motorene, hverken på bil eller båt. Redigert 17.November.2022 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GSEuser Svart 17.November.2022 Del på Facebook Svart 17.November.2022 Jeg kjøpte dette: https://www.eurodel.no/registerreim-sett-gates-k015548xs til vår 6lpa-dtp for noen mnd siden. Ga 1431,- når jeg handlet. Jeg TROR dette settet passer 24v motorene: https://www.eurodel.no/registerreim-sett-skf-vkma-91708 Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 18.November.2022 Del på Facebook Svart 18.November.2022 Her ser du hvilke motorkoder som stemmer overens med motorer i 6LP serien. Ikke bruk en FTE motor for å finne deler til båtmotor. Toyota 1HD-T 12 ventiler Toyota 1HD-FT 24 ventiler Toyota 1HD-FTE 24 ventiler +EFI Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 18.November.2022 Del på Facebook Svart 18.November.2022 Hei. Dersom ein kjøper delene, og skiftar registerreima sjølv, er eg rimeleg viss på at det ikkje er noko å henta hjå seljar ved eit eventuelt motorhavari. I beste fall kan ein kanskje få krangla seg til nye deler, men det hjelper vel lite ved eit stort motorhavari. Eg er rimeleg viss på at dei fleste leverandørar, nettbutikkar eller fysiske butikkar, vil stilla spørsmål ved om delene er rett montert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.