Jump to content

Engbo Ankervinsj går bare på sakte fart

jdahl

Recommended Posts

Det kan jo være mye men her er et par forslag, basert på at at det er 2 grunner til at den skal gå sakte.

1. Feil i sensor som sitter på kabularet og kjenner på på tråden som skal redusere farten ved innkjøring. Du kan jo bare prøve å løsne kabelen til denne på kontrollboksen

2. Feil i mekanismen som avkjenner for høy temperatur i motor. Tror dette fungerer slik at om motor drar for mye strøm reduseres hastigheten. Da kan det være for stramt justert drev eller eller annet feil i dette, eller feil i kontrollboksen. Du kan jo prøve å måle strømmen i startøyeblikket med et tang amperemeter. Er denne innafor så ville jeg demtort denne og sendt den inn.

Så finnes det sikkert 1000 andre grunner også

Vet ikke hva slags båt du har, men jeg har en Viksunde 340 med engbo 1000W. Denne båten er for tung for å dra båten, om vinden står mot hekken på båten. Da løser automatikken ut, slik at farten redusereres på min vinsj. Derfor hjelper jeg altid litt til med å bakke båtmotoren for å avlaste vinsjmotoren. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...