jdahl Startet 18.November.2022 Del på Facebook Startet 18.November.2022 Hei jeg har Engbo Ankervinsj 2006 modell. Den slipper ut normalt, men går bare på sakte fart når jeg kjører inn tauet igjen. Er det noen som har noen tips. J Dahl Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 19.November.2022 Del på Facebook Svart 19.November.2022 Det kan jo være mye men her er et par forslag, basert på at at det er 2 grunner til at den skal gå sakte. 1. Feil i sensor som sitter på kabularet og kjenner på på tråden som skal redusere farten ved innkjøring. Du kan jo bare prøve å løsne kabelen til denne på kontrollboksen 2. Feil i mekanismen som avkjenner for høy temperatur i motor. Tror dette fungerer slik at om motor drar for mye strøm reduseres hastigheten. Da kan det være for stramt justert drev eller eller annet feil i dette, eller feil i kontrollboksen. Du kan jo prøve å måle strømmen i startøyeblikket med et tang amperemeter. Er denne innafor så ville jeg demtort denne og sendt den inn. Så finnes det sikkert 1000 andre grunner også Vet ikke hva slags båt du har, men jeg har en Viksunde 340 med engbo 1000W. Denne båten er for tung for å dra båten, om vinden står mot hekken på båten. Da løser automatikken ut, slik at farten redusereres på min vinsj. Derfor hjelper jeg altid litt til med å bakke båtmotoren for å avlaste vinsjmotoren. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.November.2022 Del på Facebook Svart 19.November.2022 jdahl skrev for 11 timer siden: Er det noen som har noen tips. bra tips du fikk det neste blir å ringe Vestfold Vinsj & Thruster Jan Johansen - 95150993 jobbet hos Engbo Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
btt Svart 19.November.2022 Del på Facebook Svart 19.November.2022 Jan er veldig flink 👏👏 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.