Skøjekaptein Startet 24.November.2022 Del på Facebook Startet 24.November.2022 Hei alle sammen. første gang jeg har båten på land for vinteren, har bare hatt henne to sesonger. Motoren er en Volvo Penta MD6 a. Hvordan får jeg kjørt gjennom ferskvann nå som den står på land? og helst uten å måtte kjøre motoren(litt usikker på om den starter når det er så kaldt). er det mulig å bare spyle vann gjennom systemet et sted? mvh Sindre Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 24.November.2022 Del på Facebook Svart 24.November.2022 Motoren behøver ikke starte. Du kan som regel kjøre vann (med frostvæske!) gjennom med startmotoren. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Skøjekaptein Svart 24.November.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2022 alright, supert. bra med tips om rostvæske i vannet, det visste jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
POL Svart 24.November.2022 Del på Facebook Svart 24.November.2022 For all del, bruk frostvæske blandet ut i ferskvannet, ellers risikerer du at motoren din vil fryse i stykker når det blir minusgrader. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 24.November.2022 Del på Facebook Svart 24.November.2022 Skøjekaptein skrev for 3 timer siden: bra med tips om rostvæske i vannet Husk og lade batteriet etterpå og sjekk de i februar. her er manualen https://www.albinmotor.com/AlbinMotor/pdf/pentamanualer/md6a_ins_sve.pdf Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.