Dyrøy Startet 26.November.2022 Del på Facebook Startet 26.November.2022 Jeg holder på å restaurere min Colin Archer. Har pusset ned lukene til Skylighten og trenger nytt glass til dem. Er det noen som har gode tips hvor jeg får tak i dette. Det som stod i var doble glass med en slags plastfilm i mellom. 5 millimeter tykkelse. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 26.November.2022 Del på Facebook Svart 26.November.2022 Om du nå velger å gå for laminert glass, trådglass eller noe annet så er glassmester stedet å snu seg mot. Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 27.November.2022 Del på Facebook Svart 27.November.2022 Dyrøy skrev for 13 timer siden: Det som stod i var doble glass med en slags plastfilm i mellom. 5 millimeter tykkelse. Det du beskriver er laminert glass. Glassmester lager disse til deg, akkurat i den størrelsen du vil ha, og ikke er det dyrt heller. ( Går ut i fra at glassene du skal ha ikke er buet ). Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.November.2022 Del på Facebook Svart 30.November.2022 Jeg ville heller ha bestilt herdet glass hos glassmesteren. Det er sterkere, og ikke like utsatt for delaminering. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Chilli Solbris Svart 30.November.2022 Del på Facebook Svart 30.November.2022 Enig med @index. Laminert glass egner seg ikke så godt i båt. Det får ikke den samme bruddstyrken som herdet glass. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Roger jo Svart 5.Desember.2022 Del på Facebook Svart 5.Desember.2022 Dyrøy skrev On 26.11.2022 at 22.58: med en slags plastfilm i mellom. Gå for laminert glas ( med plastfolie imellom) i Skylight, det dogger ikke så lett og det er godt beskyttet. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Dyrøy Svart 30.Desember.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2022 Ja jeg har den inne hos en glassmester så han legger i laminert glass med plastfilm. litt tykkere enn det som var men han freser ned sporet som glasset ligger i slik at det passer. Får det tilbake nå rett over nyttår. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 31.Desember.2022 Del på Facebook Svart 31.Desember.2022 Bra valg. Herdet glass smuldrer opp til 'sukkerbiter' om det blir truffet med tilstrekkelig kraft av noe skarpt. Derfor ikke brukt i frontruter på biler. Uansett, plast (eks polycarbonat) ville også eliminert dugging. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.