Jump to content

Hva slags vannrør er dette?


Frivakt

Recommended Posts

Helge77 skrev for 5 timer siden:

Det er stor sannsynlighet at det bare trengs å strammes mer. start med å demotert koblingen. Rengjør å sett sammen igjen 

Jeg har forsøkt det. Det ble litt bedre, men jeg fikk det ikke helt tett. Har en mistanke om at plasten begynner å bli gammel og hard i sammenføyningene. Men jeg antar det ikke er mulig å få kjøpt deler til dette systemet lenger. Så det blir vel til å erstatte noe av dette med noe slikt: https://www.biltema.no/bygg/lagertomming--bygg/vannledningsystem-15-mm-2000024223

Link to post
Share on other sites

Leser du på biltema så står det tydelig at det ikke skal brukes permanent, så det må du tenke på før du bytter ut. 

Sitat:
"Fleksibelt system for midlertidig vannrør. Enkel montering og demontering med hurtigkoblinger og klemringer. For varmt og kaldt vann. Maks. 85 °C. Av plast."

Oppdatering: Ser i bruksanvisningen det kan brukes permanent også, i motsetning til hva biltema skriver på siden sin. Så da er det nok gode greier, bare å drite i det jeg skrev først. Sorry :=)

Redigert av Taskeladden (see edit history)

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Helt greit systemet fra Biltema. Det selges samme type systemer på de fleste båtbutikker fra forskjellige leverandører. Speedfit er en. Delene går omhverandre og brukes av mange båtbyggere. Har hatt det i tre Bavaria båter jeg har hatt og jeg synes det er lett å jobbe med og holder også tett er min erfaring. Det eneste som bør være obs på er at man bør ha ha en annen slange nærmest varmtvannsberederen og gjerne en blandeventil på varmtvannstanken. Pex og andre plastslanger er ikke så glade i konstant høy temperatur på vannet.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...