Jump to content

Tips til å tilpasse ny lyskaster på båt?


ND4SPD

Recommended Posts

Den gamle Golight lyskasteren min tok kvelden etter at garantien min gikk ut. Fikk derfor tak i noe som kan se ut som en kopi til 1/3 av prisen. Fikk den levert i posten i dag. Lyskasteren virker grei den. Har koblet den til 12V for å sjekke. 

 

Det jeg lurer på. Nå har jeg ikke demontere den gamle lyskasteren fordi båten står innpakket til våren. Men hvis den gamle braketten ikke passer så må den nye lyskasteren tilpasses slik at jeg slipper å lage flere hull i taket på båten. Den nye lyskasteren har utgang til ledning på baksiden, men jeg kan klippe av sigarett tenneren og trekke den rett ned slik som på den gamle lyskasteren. Problemet da er jeg må plugge hullet i bakkant med noe, også må jeg lage et hull i metall foten siden det ikke er noe hull i foten fra før av. Foten virker også bredere enn den gamle, så da må jeg også lage 4 nye hull for å feste lyskasteren. Jeg ville heller ha fått laget en ny fot slik at jeg kan bruke de gamle hullene, og som har hull i midten til å trekke kabelen rett ned i stedet for å måtte lage en ny gjennomføring til kabel også. 

131A1D94-EEBA-466A-9E72-870897C10C14.jpeg

2B94ED84-A4D6-40A0-8ED4-8499766855E5.jpeg

DF619B01-B10F-4A97-B54A-38E329961AA7.jpeg

7E238C77-FE3E-47B6-A153-196F1534DA5B.jpeg

image.jpg

image.jpg

Link to post
Share on other sites

Den nye så jo unektelig "billig" ut med krymp i plasten og rufsete støpegrader, så du kan sikkert ikke forvente et langt liv av denne....

Derfor vil jeg heller anbefale å forme en teakkloss som du skrur fast i taket gjennom de gamle skruehullene, og deretter bruke treskruer å feste den nye lyskasteren i teakklossen. Du kan også borre et overdimensjonert hull i midten på klossen så leningen passer gjennom det gamle hullet.

Den dagen lykta takker for seg og du kjøper ny er det bare litt sikaflex å skrape bort og eventuelt lage ny kloss.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...