Biam1 Startet 4.Desember.2022 Del på Facebook Startet 4.Desember.2022 (redigert) Sikkert flere enn meg som venter utålmodig på sommer, sol og nye båtliv minner! I denne tråden oppfordrer jeg til å dele minner og båtbilder fra sesongen som var 😃Så kan vi mimre og tenke på hva vi har i vente igjen om noen måneder.. Del gjerne noen av blinkskuddene fra deres båtsommer 2022 her 😎 Her fra min siste tur til Merdø (i Arendal) før båten gikk i opplag. Satser på flere fine turer til vakre Merdø om noen måneder.. Redigert 4.Desember.2022 av Wester (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 Sitér dette innlegget Link to post
Skibsplast1550 Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 (redigert) Jeg blir alltid i godt humør av å se på bilder fra båtsesongene ... og de bildene som gleder meg mest er bilder av barn som trives og har det gøy, barn som hjelper til med å styre båt eller gjøre andre meningsfulle og lærerike oppgaver. Bilder jeg alltid har lyst til å publisere, men aldri helt har bestemt meg for om er riktig å publisere eller ikke. Her er i allefall et passelig uidentifiserbart bilde av en glad 11-åring som har bestemt seg for å bli våt i solnedgangen ... Redigert 4.Desember.2022 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Hedwig Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 Tok dette bildet, som jeg mener er det beste bildet jeg noengang har tatt. (Ikke fotografens skyld - Samsung galaxy ultra telefonene er geniale, noe jeg innser nå som jeg er tilbake med iOS) Sitér dette innlegget Link to post
KC- Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 Jeg oppdaget for første gang gleden det kan være å bare sitte i båten i havna! I lys av høye bensinpriser falt valget litt tilfeldig på å bare henge i båten og skravle og spise litt, og overraskelsen var stor da vi oppdaget at dette også var en veldig fin måte å bruke båten. En nydelig sommerkveld i Fornebu Marina. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 Montro om båten eies av en nordmann? Guernsey. (Har etterhvert en samling av "norske båter", bl.a. en ærverdig Archin Coller med navn "Larvik" som vi traff på i Nederland. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 (redigert) Shtandart - en meget vakker skute. Har seilt rundt i eksil i over ti år pga problemer med hjemlige mydigheter. De sliter litt nå - mange havner som ikke vil ta i mot en russisk skute, og ved havneanløp er det alltids noen ukrainere som hytter med nevene etter et russisk krigsskip. Kapteinen støtter Ukraina i denne konflikten, og skuta har også ukrainere blant mannskapet. Redigert 4.Desember.2022 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Trawler 42 Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 Havelle skrev 17 minutter siden: Tok dette bildet, som jeg mener er det beste bildet jeg noengang har tatt. (Ikke fotografens skyld - Samsung galaxy ultra telefonene er geniale, noe jeg innser nå som jeg er tilbake med iOS) Flott bilde av "noctilucent clouds" eller lysende nattskyer som vi sier her hjemme. De er de høyeste skyene som kan oppstå i atmosfæren, og er å finne i mesosfæren i høyder på rundt 75 ~ 85 km. De er bare synlige når solen skinner på dem fra under horisonten og de lavere delene av atmosfæren er mørk. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Swingswong Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 Koster Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 (redigert) Gjett hvem som feilberegnet "litt" på tidevannet og måtte dra jolla kilometervis gjennom sand ... Redigert 4.Desember.2022 av tobixen (see edit history) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 Så har jeg massevis av bilder av denne typen også ... på det meste fikk vi besøk av delfiner fire dager på rad. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 Santander. Solveig er seilbåten lengst til venstre. Dette stedet syntes jeg så veldig norsk ut ... men, neida ... det er en del av Dødens Kyst (Costa da Morte) i Galicia. Rio Minho, grenseelv mellom Portugal og Spania. Vi kom inn natterstid og ble "praiet" av en politibil(!), fikk nøyaktig instruks om hvor vi skulle kaste anker, og ble opplyst om at de skulle komme på inspeksjon tidlig morgen neste dag. Solnedgang i et bur Vila do Conde Vila do Conde Porto Berlenga. Og der var det slutt, ref annen tråd. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Hulda Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 (redigert) Sesongen 2022 er ikke slutt enda. For oss som lever i nuet, Hallinghovda arbeidsleir i går med 20 cm pudder og 7 blå: Dessuten har jaktinstinktet slått inn: Det finnes annet en dette: Redigert 4.Desember.2022 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 Rundt Håøya (indre Oslofjord) Sitér dette innlegget Link to post
Trond123 Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 Dalslands kanal og Håverud sluse denne sommeren. En fantastisk tur Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 4.Desember.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 Masse flotte bilder. Gledes til sommer 2023 😃🤩 Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 4 hours ago, Hulda said: Sesongen 2022 er ikke slutt enda. Avsluttes normalt 31.12 kl 23:59:59, hvorpå neste års båtsesong starter kl 00:00:00. Vi henger ofte på Aker Brygge i overgangsøyeblikket :-) Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Hulda Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 Vi lurte på om vi skulle ta en liten romjulsseilas. Men blir det slik, sitter jeg heller i godstolen: Fra 28.12.2021. Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 (redigert) Fra Mandalsskjærgården. Litt usikker på hvor det er tatt. Mulig fra Hårknipa med Mannevær til høyre i bildet og Storøy til venstre. Pass dere Landkrabber! Den sorte kapteinen lukter gull i Mandalselva. Selveste sølvskatten etter Morten Baad. Nua. Utløpet av Mandalselva Vi satser på at våren vil prøve seg nok en gang.... Redigert 4.Desember.2022 av Havarita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 Fra Helgoland og Amrum Sitér dette innlegget Link to post
Grufolf Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 Årets første tur med båten etter ene hadde vært på land av ymse grunner i 4 år.De håpefulle ute på tur alle tre i en Bror 8' med Yamaha 5 hk. Går som en kule Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 4.Desember.2022 Del på Facebook Svart 4.Desember.2022 (redigert) På vei til opplag Litt tåke på vei ut fjorden Godt fortøyd på Bergholmen Klar til avgang Drøbak Skjærhalden Redigert 4.Desember.2022 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.